Mit tegyek hypoglicaemia (alacsony vércukorszint) esetén?

KérdésekMit tegyek hypoglicaemia (alacsony vércukorszint) esetén?
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 14 év
  • Enyhe esetben  (fokozott éhségérzés,nyugtalanság,koncentrációképesség csökkenés)esetén 10-15 gramm gyorsan felszívódó szénhidrát fogyasztása pl. tej, gyümölcs, gyümölcslé,2-3 szem szőlőcukor üdítő.Csak ezt követően fogyasszon keményítő tartalmú szénhidrátot(kenyér,keksz)!
  • Kifejezettebb tünetek esetén(remegés ,hideg veríték, látászavar) 20-30 gramm szénhidrát  elfogyasztása szükséges ( 3-4 szőlőcukor,víz, kenyér vagy keksz)!
  • Súlyos hypo -tudatzavar esetén mézzel, vagy glukoz zselével a száj belső részét be lehet kenni!
  • 1.tip cukorbetegnél Glukagon injekció  tartása javasolt otthon a hypoglicaemia kezelésére!
4 Válasz
Zsóka answered 14 év ago

Cukros vizet vagy cukortartalmú gyümölcslevet kell inni , vagy szőlő cukrot enni, mert ezek gyorsan megemelik a cukorszintet.Ez után ehetünk valami szilárd szénhidrát tartalmú ételt is.

Sára Biró answered 14 év ago

Jó olvasni az ötleteket! Sajnos még sokan két evőkanál kristály cukrot javasolnak hypoglycaemia  esetén !
 

Krisztina Kiss answered 10 év ago

Ez örök kérdés .. Sose lehet tudni mikor fordul elö.. FRISSITÉS..MINDENKINEK……AKI CUKORBETEG..

Milány Tiborné answered 10 év ago

 Sajnos hypó esetén gyakran hajlamosak vagyunk túl enni magunkat, ami utána vércukor emelkedéshez vezethet.