Naponta ki mennyit és milyen jellegű mozgást végez?

KérdésekNaponta ki mennyit és milyen jellegű mozgást végez?
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év

 Kíváncsi vagyok:-)

15 Válasz
Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Rohanok az unokákért,igaz a házhelyig autóval ,de kikell szállni be kell menni ide oda,aztán sok munka konyhába,mosások teregetések ,udvarsöprögetések,öntözgetem a virágaimat az öntöző kannát töbször kell töltenem,porszivózok de azért elfáradok!!!Tegnap pl,ágyruhát huzatoltam meg persze mostam!! Semmi esetre sem akarnák mozgásnélkül élni, nem nem!!

kontra istvánné answered 10 év ago

Sziasztok én minden nap kerékpározok és ez mellet még főzök meg a kertben tevékenykedek.

Gyöngyi answered 10 év ago

Én heti 4-5*50 perc ellipszis tréneren edzek.

Marika answered 10 év ago

Szerintem én nagyon sokat mozgok mondhatom , hogy örökmozgó vagyok . Sokszor már szól a családom , hogy üljek már le egy percre , de szó szerint egy percig tudok csak nyugton maradni , de ha lefekszem már kétségbe esnek ,hogy mi lehet a bajom . Kerékpározok , este a tv előtt is tornázom , gerinctorna 10 perc és utána lábtorna szintén tíz perc . A kerti munka kifejezetten jót tesz a vércukor egyensúlynak és a közérzetemnek egyaránt . A lelkemnek meg a látvány ,hogy milyen szép lett !!!Ja és főzni én is szoktam , de azt nem is számolom munkának és a takarítást sem az az élethez hozzá tartozik .

katalin answered 10 év ago

Igazábol én télen nem sokat mert ülömunkát végzek a házimunka meg nem olyan.De ha bejön a jo idö egész nyáron kerékpárral járok dolgozni el vissza is fél ora.

Pityu answered 10 év ago

Először is tisztázni kellene, hogy egészségünk szempontjából mit nevezünk mozgásnak. És akkor még nem is beszáltünk arról ha fogyni is szeretnénk. Tegnap olvastam az ötvenen….hu.-n: Az amerikai szívgyógyászok szerint heti másfél óra mozgás a minimum, ha a szívünk egészségét akarjuk megőrizni, és akkor még egy deka nem jött le rólunk. Ha fogyni vágyunk, az ajánlott adag napi egy óra mérsékelten intenzív mozgás. Ebbe nemcsak az edzést számolhatjuk bele, hanem azt is, ha kerékpározunk, ha elmegyünk kutyát sétáltatni vagy futunk a busz után. Jó megoldás a napi félórás séta is, de olyan tempóban, hogy közben már ne nagyon tudjunk beszélgetni. Én napi 2 – 2,5 km.-et kerékpározok. Ezek szerint az már mozgásnak számít, de időtartama csak 20 perc.

Farkasinszkiné Kati answered 10 év ago

Én télen szobakerékpározom  napi félórát, s ha az idő engedi legalább 3 km.séta. Ez most annyival módosul,
hogy a szabadban kerékpározom, ez sokkal egészségesebb, amellett  napi kerti munka és a többi, de ezt
nem szokták figyelembe venni.

Edina answered 10 év ago

Sziasztok!Én amikor tudok gyalog megyek munkába ,ez fél óra gyaloglást jelent.Ami gyors tempóban teszek,mert mindig későn indulok:-)Hetente többször is oda-vissza gyalog megyek,így napi 1óra gyors gyaloglás van.emellett a kert,nemrég költöztünk ide,van munka bőven(kosz,lom,gaz)+ültettem pár zöldséget,virágot.

Tri-Ton answered 10 év ago

 Mozgás ?   Én naponta min. 100 km-t autózom. Ki a garázsig gyalog + vissza, az 30 méter. Hol sikerül parkolót találnom ? ( pár 100 méter )  Ezen kívül a komoly :  kutyasétáltatás gyalog 1 – 2 km, vagy futtatás kerékpárral 5 – 6 km.  Aztán jön az este: álmatlanul forgolódás az ágyban. ( az is mozgás )  Egyébként Pityu igazad van. Nem mindegy, hogy sport, vagy kerti munka. ( bár a cukrot mindegyik viszi ) A lényeg, hogy rendszeres és tudatos legyen.

Pityu answered 10 év ago

Ha már Tri-Ton által meg lettem szólítva ismét untatlak benneteket pár gondolatommal: Legtöbben úgy kezdjük a gondolatmenetet: „MOZGÁS”? igen kérdőjellel a végén. Tehát a mi szempontunkból mi is a mozgás? Mindenféle fizikai, egészségügyi, terápiás meghatározást feledve, abban egyet értünk, hogy a cukorbetegek és általában a fogyni szándékozók „intenzív mozgás”-ról kell, hogy beszéljenek. Ezt talán úgy lehetne definiálni, hogy olyan helyváltoztatás az intenzív mozgás, melyet céltudatosan, rendszeresen és előre meghatározott ideig végzünk. Idesorolandó még az erősítő és codi-gépeken végzett helyzetváltoztatás is. Az már csak ráadás, hogy eközben a hétköznapi nyelven ismert „munkát” is elvégezzük. Sok tévhit is terjed az emberek között, mondják akik dolgoztak, hogy sokat mozogtak, mert elfáradtak: -egész nap álltam a munkapad mellett. -a hét végén el sem mozdultam a tűzhely mellől, -órákat töltöttem a számítógép előtt és óránként 10 perc szünetet is tartottam, sütöttem-főztem rogyásig, stb. Ugye ezekben a monoton dolgokba is elfárad az ember, de egy lényeges dolog elmaradt: nem égetett el megfelelő mennyiségű kalóriát, nem akadályozta meg a salak anyagok lerakódását a szervezetében. Tehát a cél, hogy egészségünk érdekében intenzív mozgást végezzünk, ezen esetekben nem valósult meg. Azzal pedig messzemenően egyetértek, hogy az előttem szólót idézzem: „A lényeg, hogy rendszeres és tudatos legyen.” és tegyük hozzá még, hogy mennél több izmunkat, végtagunkat vegye igénybe, jótékonyan hasson az egész szervezetünkre, az anyagcserénktől a kedélyállapotunkig. Egyre viszont általában felhívják a figyelmet a mozgást ajánló szakemberek: a mozgás ne legyen túlságosan megerőltető, a mennyiségét, módját, ciklusait, a fizikai állapot, az életkor és az esetleges betegségek ismeretében határozzuk meg. Általában a napi munka –ide sorolandó a háztartásban, otthon végzett tevékenység is- után végzett fél vagy egyórás szabadlevegőn végzett sétát szokták javasolni, melynek tempójáról alapvetően az életkor dönt.