Hajnali jelenség terhesség alatt

KérdésekHajnali jelenség terhesség alatt
Noémi kérdezte ennyi ideje: 9 év

Üdv mindenkinek!
Hogyan tudnám kivédeni a hajnali jelenséget?
Lassan egy hónapja küzdök,már próbáltam emelni,csökkenteni az inzulin adagomat,eddig a legjobb eredményem 9,3 volt,rendszeresen 12-13as cukrokat mérek ébredéskor,éjjel is 2* mérek és korrigálok.Ellenőrzésre csak a jövő héten mehetek.
A terápiám NovoRapid(9+9+b E),Insulatard napi 2*(12+0+8 E).
29. hetes kismama vagyok,aggódok hogy nehogy baj legyen a kisbabámmal ez miatt.
Szívesen várom  a tapasztalatokat,tanácsokat!
Köszönöm!
Szép napot!

129 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 9 év ago

Üdv.az oldalon Noémi. Linkeltem egy kérdést.

 https://egeszseg.keva.hu/kerdes/2144/

Jó lenne kiszűrni,hogy Somogyi,vagy hajnali jelenségről van szó. Írj egy vércukor profilt akkor okosabbak leszünk, illetve,hogy mikor mennyi CH-t eszel. Kíváncsi lennék mennyivel korrigálsz és mikor mérsz vissza?!

Egy dolgot nem értek, miért csak a jövő héten mehetsz kontrollra? Mi azt szoktuk mondani panasz esetén korábban. Nem hinném,hogy elküldenének.

Noémi answered 9 év ago

Sajnos túlterheltek az orvosok,12 ezer páciensre 3 orvos van :(.
2 hete voltam bent 2 napot a kórházban,hogy figyeljék a cukrom,a dózisok ugyanazok maradtak,csak annyit változtattak hogy a mennyiség beadásának időpontján változtattak(8+9+9ről váltottak 9+9+8ra,meg 8+0+12ről 12+0+8ra).A kórházban volt éjjel hipóm,egyértelműen,de azóta nem sikerült elcsípnem egyszer sem :(.
Most jobban az éjszakai mérésekre szoktam koncentrálni.Lefekvés előtt,kb 22h 7,3  1h-7,8 ,3h-11,9+2E korrekció,6h-9,7   reggeli után 14,5+2E korrekció  ebéd előtt 8,8      ebéd után 10,0    lefekvés előtt 9,3.
A CHkat nem számolom,egy napi sémát tudok leírni:reggeli 2 szelet korpás kenyér,szalámi,túró,zöldségféle.Uzsi gyümölcs 1-2 barack,vagy alma.Ebéd leves,hús főzelékkel,gyümölcs uzsira.Vacsi 2 szelet korpás kenyér,virsli,tejföl,jogurt.Utóvacsit akkor engedek meg magamnak ha jó a cukrom,vagy ha nagyon éhes vagyok egy szelet vajas kenyér zöldséggel + korrekció 3-4 egység.Nem tökéletes,tudom.De így tudom megoldani :(.
Köszönöm hogy reagáltál a problémámra.

Sára Biró answered 9 év ago

 Szinte biztos,hogy valamikor hypo van és amiatt ugrik a vércukor:-( Azt kellene elcsípni, tudom nehéz.
 Ebéd után 1 órával  mennyi a vérc. ? Ott látok kevesebb CH-t. Illetve megpróbálnám,hogy nem adnék éjjel 2 E NovoRapidot korrekcióként,mert lehet ott megy le ?

Sára Biró answered 9 év ago

 Pontosítok 1 E inzulint adnék korrekcióként.

Noémi answered 9 év ago

Rendben,megpróbálom úgy.
Ebéd után 7,5-4,5 közt van.

Nanita answered 9 év ago

Az én javaslatom a következő lenne:
Vacsorára a tejterméket hagyd el, ugyanis az még a normál vércukrot is megemeli. És pótvacsira sem ennék meg egy szelet kenyeret, hanem pl. korpovit kekszet, 3 db albert keksz, 4-5 db háztartási keksz. Ezek kevésbé emelik meg a vércukrot mint a kenyér, illetve ha lehetőség van rá, inkább gyümölcs pótvacsira egy kismamánál.
Mérnél pár napig vacsora előtt, vacsora után, lefekvéskor és hajnalban?
Szerintem nem hypo lesz éjszaka, mert az egy napodat látva, estétől a cukrod felfele megy, hanem kevés éjszakára a bázis, ezért megy fel hajnalban és ezért magas még reggeli után is.

Noémi answered 9 év ago

OK,pár napot mérek így ahogy Nanita javasolta,és vázolom az állást!
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!!!

Sára Biró answered 9 év ago

 Noémi én egy kicsit a rendszerre szeretném felhívni a figyelmet, és figyelj a korrekciókra,mert a NovoRapid 4 órát hat, utána beadsz 2 E inzulint,de az előző rövid hatású inzulin hatása még nem csengett le. Ne szúrj állandóan pluszban.
Nanita étkezési tanácsaira figyelj, fontos kitapasztani egyénileg melyik étel,milyen vércukor emelkedést okoz.  Add azt az inzulin adagot,amit az orvos meghatározott
Írtad,hogy nem számolod a CH-t,de kb. mennyit mondott az orvos,hogy ehetsz? Írj étkezési naplót néhány napig , és persze mérsz, aztán megbeszéljük. 

Hné M Melinda answered 9 év ago

 Kedves Noémi! Szerintem is óvatosabban korrigálj! Sőt, próbáld meg hogy nem korrigálsz-szerintem, plussz inzulinnal folyamatos hullám vasutazásba kerülsz! Le-fel-le-fel, és tényleg számold a CH-t. Próbálj meg minden nap az azonos napszakban ugyanannyi CH-t igy tudod az inzulin hatását nézni. Amennyiben magasabb a cukrod talán próbálj meg kevesebb CH-t bevinni a plussz inzulin helyet, aztán szoros vc ellenőrzés.. Bár nem vagyok ebben teljesen okos, mert akkor nekem sem lennének reggel magas értékeim. Erre mondjuk, hogy a hormonok… De ne aggódj, a kisbabáddal biztosan minden rendben lesz, szurkolunk, kitartás!

Edina answered 9 év ago

 sziasztok,én sem javaslom a korrekciót,vagyis nekem pénteken a diabetológián ezt javasolták,hisz még hat a novorapid és ha erre adok még be jön a hypo.én rengeteget hypozom,mostanáig bírta a szervezetem,már akkor is rosszul voltam amikor nem volt lent a cukrom,jelenleg csökkentettük az inzulin adagokat:novorapid 3×6,ami eddig 3×8 volt,lantus 2×8,ami eddig 10,8volt,eddig naponta 2x is volt hypom ,most péntek óta összessen 2x volt.a doktornő szerint Somogyi jelenség van,első lépésként meg kell szüntetni a hypokat,ha kell úgy hogy kicsit magasabbak az értékek,majd újra fel kell állítani a rendszert,újra meg kell tanulni a CH számolást.én is saccoltam és nagyon el saccoltam….