Gyógyszertől édes íz érzés miért van?Merkformin, és Onglyza, 2 hete szedem.

KérdésekGyógyszertől édes íz érzés miért van?Merkformin, és Onglyza, 2 hete szedem.
Tündi kérdezte ennyi ideje: 11 év

Sziasztok. Szeretném megkérdezni, hogy két hete kaptam cukorra új gyógyszereket, és öt napja mindent édesnek érzek, nagyon rossz érzés.A gyógyszer neve, Merckformin xr 500mg, és Onglyza 5mg. Meddig tart, és miért ez az íz?Köszönöm:Tündi.

7 Válasz
Best Answer
Vica35 answered 11 év ago

 Szia Tündi! Nekem az anyukám szedte ezt a gyógyszert és hasi panaszai voltak,émelygett de édes ízről nem tett említést. Még olyan érzés volt  a torkában mintha  megfázott volna. Te ezt nem érzed?

Cuki Baba answered 11 év ago

 Én korábban a  meforaltól éreztem hasi görcsöt és szájszárazságot.Most már inzulint kell adjak,de ezt is meglehet majd szokni,gondolom.

Sára Biró answered 11 év ago

 Kedves Tündi!
Mindkét gyógyszert egyszerre kezdted el szedni ?
 Próbáltad úgy szedni,hogy ne egyszerre vedd be a két gyógyszert,akkor ki tudnád tapasztani melyik okozza a panaszt?!
A metformin  készítmények szoktak kezdetben hasi panaszokat okozni,az XR változat,viszont  kevésbé okoz panaszt. Sajnos az Onglyzaval kapcsolatosan még nincs tapasztalatunk,a gyógyszer mellékhatásaiban sem szerepel az általad említett édes íz érzése.

Tündi answered 11 év ago

Nekem sem a hasam sem a torkom nem fáj, és nincsen hasi görcsöm sem.Egyszerre kellett elkezdenem  szedni a gyógyszereket, reggel mindkettőből egyet, este egy szemet a Metformin XR. Erre van írva az  íz megváltozott érzése. Nagyon rossz érzés, még várok hátha beáll, néha egy picit enyhűl, de aztán vissza tér.

Sára Biró answered 11 év ago

 Ki kell várni,mert a kezdeti tünetek néhány hét alatt megszoktak szűnni. És a gyógyszerek mellett milyen a vércukrod?

Sára Biró answered 10 év ago

 Szia Tündi! Hogyan alakult a vércukrod? Van még a kellemetlen édes íz érzés?

Tündi answered 10 év ago

Szia Sárika. Köszönöm, már sokkal jobb tényleg kezd elmúlni az édes íz, már ha eszem az ízeket érzem rendesen. Egy bizonyos halvány édeskés íz viszont állandóan jelen van.Ha nem múlik el juniusig akkor kell mennem doktornőhöz akkor azért megemlítem, mert azért elég kellemetlen. De hátha megszokom???Köszönöm hogy figyelsz rám. Szép napokat kívánok neked:Tündi.