Mi a véleményetek mennyi ideig kell szedni az antidepresszánsokat?

KérdésekMi a véleményetek mennyi ideig kell szedni az antidepresszánsokat?
MariMarton kérdezte ennyi ideje: 10 év

 A télen írtak fel depresszióra és szorongásra gyógyszert,de már jobban érzem magam,de félek elhagyni! Igaz kiderült,hogy egy gyulladt fog is okozhatta a panaszaimat,nem tudom el merjem-e hagyni a gyógyszereket?

11 Válasz
Best Answer
Szabó Eszter answered 10 év ago

Kedves Mari és Zsuzsa!
Ezeket a gyógyszereket nem kell életetek végéig szedni. Igazából nem az orvos látja a javulást, hanem ti érzitek, hiszen a ti életeteket csak ti tudjátok értékelni. Ha javulást éreztek, érdemes a kezelőorvossal konzultálva fokozatosan csökkenteni a gyógyszereket. Persze, ha a panaszok felerősödnek, akkor maradnia kell a gyógyszernek.
Azt látom, sokan inkább félnek abbahagyni a gyógyszerszedést, mert félnek attól, hogy "mi lesz, ha megint rosszul leszek", miközben a kiváltó probléma, élethelyzet már nem áll fenn. Ilyenkor kell azt végiggondolni, hogy valóban szükséges-e még a gyógyszer. Ha nem, akkor le lehet építeni. De nem győzöm hangsúlyozni, hogy az orvossal megbeszélve. 🙂

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Mivel érintett vagok a dologban igy megpróbálok válaszolni!Tavaly áprilisába lettem pánikbeteg a depresszióm az már elötte 2-éve volt,májusba kerültem pánikbetegséggel kórházba(gyógyxerbeállitás miatt Sopronba pszichátriára )innentől szépen szedem a gyógyxereket és havonta ide  kapuvárra járok kontrollra ,pszichiátriára!!Amikor  megyek kontrollra mindig beszélgetek betegekkel és bizony van olyan is aki már 12-éve depresszánst szed,sőt beszéltem olyan beteggel is aki 5-éve szedi az effajta gyógxereket!!Csak ugy magunktól meg nem is szabad elhagyni ,a pszichiáter látja ám   a javulást és ő dönti el h mi legyen,de elöször is csökkenti az adagot tehát magunktól elhagyni nem szabad!!(a depresszánsok hirtelen elhagyása okozhat igen rossz tüneteket is)!!Én hál isten sokat  gyógyultam ,de ez még nem a teljes javulás még kell idő!!

Sára Biró answered 10 év ago

 Kedves Eszter! Én ugyanerre gondoltam,mert teljes mértékben egyetértek Veled! Sokan évekig antidepresszánsokat, szorongásoldókat szednek,sokszor már indokolatlanul  !
 Mindenképpen érdemes a kezelő orvost megkérdezni !

MariMarton answered 10 év ago

 Én bizony elkezdtem csökkenteni a gyógyszert,már fél tablettát szedek,de semmit nem érzek!Úgyis annyi gyógyszert kell szednem! Amikor az ember az orvost megkérdezi soha nem mondja el lehet hagyni!

Ilona50 answered 10 év ago

 Egyéni függő,de sajnos az ismerőseim  közül főleg akik magánrendelésekre járnak soha el nem hagyatják velük,de miért? Én is úgy tudom nem kell antidperesszánst egy életen át szedni!

Tri-Ton answered 10 év ago

Ugyan én nem vagyok érintett a témában, ezért csak elképzelésem, no meg véleményem van az egészről. Azért, mert valaki depressziós, vagy pánikbeteg lett nem jelenteném ki egyértelműen, hogy ettől kezdve csak gyógyszerek és azt is ,,kapálásig,,. Egy hirtelen fellépő lelki trauma, vagy egy fokozatosan kialakuló egyre romló állapot is sokat tud javulni. Első itt is mint mindenhol, a pozitív gondolkodás !!! Ezen kívül régi nagy közmondás, hogy az ,,idő múlása gyógyítja a lelki sebeket,,. A környezet változása illetve tudatos megváltoztatása is nagyban hozzájárulhat a gyógyuláshoz. Gondolok itt arra, hogy nem szabad egy folyamatosan sajnálkozó – panaszkodó társaságban maradni, mert az csak tovább ront a helyzeten. Egy vidám környezet pedig sokat tud javítani a hangulaton és ezzel együtt az állapoton is. Mindenkinek érdeke és mindenkinek jobb is, ha nem egy szomorúságtól illetve félelmektől megtört személlyel tud kommunikálni. Sokkal jobb, egy  pozitív jövőt tervező gondolatokkal teli személlyel beszélgeni. Mégegy gondolat, amit illik megfogadni ! –  MINDIG TEGYÉL ÉRTE, HOGY JOBB LEGYEN A MAI NAPOD, MINT A TEGNAPI VOLT ÉS JOBB LEGYEN A MAINÁL A HOLNAPI !!! ( valahogy így lehet gyógyulni ) 

Tri-Ton answered 10 év ago

Másik dolog a gyógyszer elhagyást miért nem javasolja az orvos ? című kérdés. Minthogy Eszti is írta ,,nem az orvos érzi hogyan van a betege,, Ő csak a látottakból és az elmondottakból és az eredményekből tud következtetni a hogyan létre. Leírnék viszont egy kis történetet és mindenki vonja le belőle amit akar. ( Az öreg orvos nyugdíjba megy és átadja a fiának a praxist. Mellé ad egy jótanácsot is. – FIAM ! A betegen mindig gyógyítani kell egy kicsit, mert, ha nem érzi, hogy jobban van, másik orvost fog keresni. Teljesen meggyógyítani viszont sohasem szabad, mert akkor már nem fog visszajönni hozzád. Mindig gondoskodj róla, hogy folyamatosan legyen munkád, mert különben éhen fogsz halni. )  No, hát többek közt ezért ne várjunk arra, hogy az orvos fogja javasolni a gyógyszerek csökkentését, vagy elhagyását. Nekünk viszont, ha úgy érezzük, hogy jobban vagyunk érdekünk, hogy ezt jelezzük és ne terheljük feleslegesen sok gyógyszerrel a szervezetünket, hisz azért ne feledkezzünk meg a mellékhatásokról sem. ( bár arra is van gyógyszer, ami meg azt gyógyítja, de annak is van mellékhatása és …….. ) 

MariMarton answered 10 év ago

De még mennyi mellékhatása! kezdetben az émelygés stb,az érthető velejárója ,de  a hízás,az már katasztrofális! Egy hónap alatt 2 kg hízás(ugyanaz a mozgás és táplálkozás mellett),erről persze nem beszélnek!

Szabó Eszter answered 10 év ago

Azt gondolom, hogy a gyógyszeriparban nagy pénzek vannak, ezért nem ajánlják fel az orvosok sokszor, hogy hagyja csak abba, mert a gyógyszercégek képviselői "kikérdezik" őket, hogy miből mennyit írtak fel. De ha valaki már csak fél tablettát szed, akkor azt nyugodtan elhagyhatja, ha ez fokozatos csökkentés eredménye. Az csak azért rosszabb, mint a placebó, mert lehetnek még mellékhatásai. 🙂

MariMarton answered 10 év ago

 Egyre több hozzászólásban olvasom,hogy a hangulatra felírt,vagy a pszichés állapotra javasolt gyógyszerek után meghíztak. Én örülök,hogy el tudtam hagyni,nem érzem a hiányát. Remélem télen nem jön vissza a panasz,de sokat segítettek ti is,meg megoldódott a problémám / a gyulladt fog/.