Egy pohár sör……Egy pohár sör ????? …Egy pohár sör !!!!!!

KérdésekEgy pohár sör……Egy pohár sör ????? …Egy pohár sör !!!!!!
Judit Kraseczki kérdezte ennyi ideje: 11 év

Közös ebéd a családdal.
Nekik petrezselymes krumpli, nekem barna rizs (egyszer biztos megszeretem ?? 🙂 )
Són sült grill csirke …nyam…nyam…. 🙂
….és a lényeg, azt hittem meghalok, ha nem ihatok egy pohár jéghideg sört.
Narancsos sört ittam, pontosabban 2,5 dl-t.
Tettem ezt azért, mert nagyon megkívántam és 6,0 -ről indult a cukrom ebéd előtt.
Aztán ebéd után másfél órával rámértem…… bár ne tettem volna!
10,0 lett. Azt hiszem ezzel teljesen belegyalogoltam a saját lelkembe…..
A fene egye meg, ezek után tényleg csak levegőt vehetek??
Nem vágyok rá, hogy naponta sörözzek, sosem vágytam rá, de ez azért durva volt…..
Tapasztalat????  Mindenkivel így elbánik egy pohár sör, vagy csak velem??

15 Válasz
Best Answer
stewes answered 11 év ago

Meggyőztél. Bár, ha aszt irnám, hogy sosav fojékony errökarja centi fugális nyom a téka sakespír müveiben nem kimutathato… aszon tunna javitani. 🙂

Krisztina Kiss answered 11 év ago

sör összetevőiExtraktanyag tartalom: a sör nem illékony alkotórészeinek összessége, alapvetően malátából származhatnak, pl. a maltóz, valamint fehérjék és fehérjebontási termékek, vitaminok, ásványi anyagok, és anyagcserét serkentő hormonokKeserűanyag tartalom: a komlóból származnak, növelik az étvágyat, serkentik az emésztést, fokozzák a szervezet ellenálló képességét, idegnyugtató, altató hatásúakEtil-alkohol: sörfajtánként változik, ált. 0,5-8%Szénsav üdítőitalnak, ha alacsony a szén-dioxid tartalom, a sör élvezhetetlen .SAJNOS A SÖR NEM AJLÁLOT CUKOR BETEGEKNEK MEGEMELI A CUKROT.

stewes answered 11 év ago

Hm, laikusként mit mondjak én egy olyan embernek, aki egészségügyben tevékenykedik?

Biztos, hogy a 10 miatt komolyan kell aggódni? A 2 v/v %  alkoholtartalmú sör szerintem aligha lehet hibás a vércukorszint-emelkedésért. Étkezés közben, illetve után fogyasztottad, ez is csökkenti a hatását. Szerintem a jótékony hatása több, mint az esetleges károsító.

Persze a fentiek egy jó minőségű gyenge sörre igazak, de egy alkalmanként, étkezéshez elfogyasztott „rendes” sör sem árthat, ha más bajod nincs. (pl. máj-enzimekkel.)

Ha az egyik hazai gyártó terméke volt, érdemes lenne megnézni az összetételét:

Összetétele: Sör (víz, árpamaláta, kukoricadara, komló), narancsital (víz, fruktóz, narancslé sűrítményből, narancskivonat koncentrátum, étkezési sav: citromsav, savanyúságot szabályozó anyag: nátrium-citrát, antioxidánsok: aszkorbinsav, tokoferol, természetes narancsaroma egyéb természetes aromákkal, stabilizátor: szentjánoskenyérmagliszt, színezék: béta-karotin)
Megyjegyzés: Csak természetes alapanyagokat tartalmaz

Kell valamit is hozzáfűznöm a megjegyzéshez? Nyilvánvaló hazugság.

A barna rizs glikémiás indexe 50. Jobb, mint a „rendes” rizsé, de sokat ebből sem lehet enni.

Judit Kraseczki answered 11 év ago

42 gramm  ( szárazon kimért) főtt barna rizs  A 125 grammos tasakot három ebédre osztottam el. – 31 CH
125 gramm sült csirke mell ( bőr nélkül) 1 CH
Zöldség leves (kevés zöldséggel)    22 CH

…….ennyit ettem !!

…más…..
Kedves Stewes!

a  "Hm" – re szeretnék reagálni…..
nos…. EGÉSZSÉGES szülésznőként kezdtem dolgozni , majd szintén EGÉSZSÉGESEN átnyergeltem a Vérellátóba, ahol 25 éve dolgozom. Közben lettem diabeteses.  Miért kellene nekem többet értenem a diabetológiához, mint neked??   Szerinted a magyar tanár tutira fel tudna készíteni mondjuk fizikából, vagy kémiából az érettségire, csak azért , mert TANÁR ??? Ugye szerinted sem…..

Judit Kraseczki answered 11 év ago

  🙂    azon sztem is tunna 🙂

Judit Kraseczki answered 11 év ago

nah… akkor komolyan…. ha jól értelek….. szerinted akkor nem a pohár sör csinálta a kiugrást, illetve ez a 10-es nem is komoly kiugrás? Ha tudnád mennyire nem vagyok otthon a "bajomban"

Sára Biró answered 11 év ago

 Sziasztok!
Judit itt nem a sörrel volt a gond,hanem a mennyiséggel,mint írod 53 gramm CH a kaja ,erre rájött a sör CH tartalma. Ha te napi 140 gramm CH-ra vagy beállítva akkor 50 gramm CH-nál nem igen szabad többet fogyasztani.
Én egy picit a rizsből elvennék és salátát ennék helyette,ami lassítja a szénhidrátok felszívódását. Pl.egy fejes saláta, vagy kínai kel, vagy káposzta,vagy uborka saláta stb. A lényeg hogy valami olyant kell fogyasztani ami lassítja a CH felszívódást,energiaszegény és segíti a teltségérzést. Lehet,hogy a leves CH tartalma is egy kicsit nagyobb volt,meg érdekes az a sör összetevő amit a Stewens említ,hát …..
Na,de mi történik,ha egy családi ebéd alkalmával 10 mmol a cukrod? Időnként egy kis egészséges" bűnözés" belefér,írom én aki arról vagyok híres,hogy szigorú vagyok:-) !
Judit próbáld úgy összeállítani az étrendet,hogy minél többször fogyassz salátafélét,mert a rost tartalom felszívódást lassít,és segít abban is hogy ne legyél hamar éhes.

Más! Hiába dolgozik valaki az egészségügyben,ha diabetológiával nem foglalkozik,teljesen egyetértek veled.Sokszor egy jól edukált cukorbeteg többet tud egy eü.dolgozónál. Saját magamat veszem példának,aki 8 évet kardiológián,11 évet pszichiátria,neurológián dolgoztam,majd belgyógyászaton évekig. Mégis amikor cukorbeteg gondozással is kezdtem megismerkedni rájöttem,hogy semmit sem tudok. Ezért mentem újabb iskolába,ahol sok mindent megtanítottak,illetve a sok gyakorlat különböző kórházakban Szent János, Szent István  stb… felsorolni is sok segített abban,hogy ismereteket szerezzek. De minden nap tanulok valamit,vagy tőletek vagy továbbképzésen,bárhol… Tehát Judit semmi sem késő,gyűjtsd a tapasztalatokat,mérj,számolj és annál többet mozogj!
Na hosszú lettem: Írjatok ti is!!

stewes answered 11 év ago

A laikusságomhoz add azt is hozzá, hogy nem tudok rólad semmit. Ti. a betegségedről.

Önmagában szerintem teljesen egészséges embernél is elő-elő fordul megemelkedett cukorérték.
A 10 étkezés után nem jó, mint ahogyan az éhomi (?) 6 sem. De ha „csak” ennyire emeli meg a ez az étel-ital kombináció a cukrot talán többet árt a kielégítetlen vágy utáni, mint a nagyon szigorúan betartott diéta jótékony hatása. Tele hassal nehezebb, meg talán nem is jó mozogni, de egy kis sétát, ha be tudsz illeszteni, az is javít valamelyest. A mozgás egyébként igen jó hatással van mindenre (amíg képes az ember rá), a cukorra is. Persze nem lehet vele a sarokházat, rigójancsit, lúdlábtortát meg nem evetté tenni.

Sára Biró answered 11 év ago

Stewens merre jártál mostanában,mert nem láttalak?

 Írjatok véleményt,ti hogyan gondoljátok, kíváncsi vagyok a véleményetekre!
 Meg hasonló témákat "dobjatak "fel amit meg lehet beszélni.

stewes answered 11 év ago

Most csak egy kiragadott gondolatot idézek, így nem kerek, de talán elég ennyi, s nem félreérthető. Nem szó szerint írom, de a lényegét megtartom.

Benedek István írta egyik könyvében, hogy sok orvos nehezményezi, sértve érzi magát amiatt, ha a beteg okosabb próbál lenni orvosánál. Nem helyes, mert a beteg a betegségéről többet tud az orvosánál a saját betegségéről. Ugyanis ő tudja, hol fáj, mi fáj, mi a panasza. Melyik patikaszer hogyan hatott, mitől lett jobban, mi nem használ stb. No meg a lelki tényező. Néha (gyakran) fontosabb, mint a testi nyavalya.