Van-e valakinek tapasztalata a Spiropent gyógyszerrel kapcsolatosan? Vércukoremelkedést tapasztaltatok-e?

KérdésekVan-e valakinek tapasztalata a Spiropent gyógyszerrel kapcsolatosan? Vércukoremelkedést tapasztaltatok-e?
Gyöngyi kérdezte ennyi ideje: 10 év

A köhögésemre az orvos Spiropentet (hörgőtágító) írt fel. Tegnap este kezdtem el szedni, és azt tapasztaltam, hogy sajnos jelentős mértékben megemeli a vércukromat. Persze 1-2 mérés még nem mérvadó, de más magyarázatot nem tudok most erre. Most 2*1 tablettát szedek, az orvost felhívtam, azt mondta, hogy amennyiben továbbra is ezt tapasztalom csökkentsem 2*1/2 tablettára.
Van valakinek tapasztalata, szedtétek-e már ezt a gyógyszert?

6 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 10 év ago

 Kíváncsi vagyok,hogy valaki használta-e? Mi a rendelőben ezt cukorbetegnek nem adtuk,így nincs  konkrét tapasztalatom.

Sára Biró answered 10 év ago

 Senki nem szedte?
Kedves Gyöngyi! Csökkentetted az adagot? Tapasztalat?

Nanita answered 10 év ago

Sziasztok.
Én nagyon sokáig szedtem hörgőtágítókat, hisztaminokat nap mint nap az asztmám miatt, de nem tapasztaltam vércukor emelkedést. De ez nem zárja ki, hogy Gyöngyinél ne okozna ilyet.
Sajnos én is köhögök most a betegség miatt és akárcsak Jaskó, sajnos hörgőtágító nélkül is magasabbakat mérek 🙁

Gyöngyi answered 10 év ago

Igen, csökkentettem 1/2-re. Csak így sajnos ma jobban köhögtem. Egyébként az az érzésem, hogy közvetlenül a bevétel után emeli meg a cukrot. Este inzulin után 1,5 órával vettem be és 1 szemet, majd 40 percet tekertem ellipszisen. Így nem emelkedett meg a vércukrom. Hát, majd próbálgatom, és figyelek. Reggel valószínűleg nem jó még inzulin előtt bevenni, mert ha valóban van vércukor emelő hatása, akkor  reggel ez még inkább szembetűnőbb.

Agnes Kovacs answered 7 év ago

a hörgőtágitók szteroidok, a szetroidok pedig hormonok amik jellemzően emelik a vércukorszintet.

Agnes Kovacs answered 7 év ago

Nekem is van születésmtől légzőszervi bajom, amire kéne szednem számtalan szetroid jellegű sparay, port, stb… de nem szedem de eddig még nem okozott bajt a szívemnek se…. megtanitották a  légzőgyakorlatokat a gyerekklinikán és sportoltam mindig emiatt is , a diabétesz jelentkezésével a légzőszervi panaszaim csökkentek, nem vettem róla tudomást, szinte tünetmentes vagyok, de amikor szükséges ( spary, kapszula por beszívni a tüdőbe) fulladásos időszakokban akkor emeli a vércukrot, ahogy a fogamzásgátlók is , de hozzá kell igazítani az alapinzulinigényt