Tudjátok,hogy lehangoltság is lehet a cukorbetegség figyelmeztető jele?

KérdésekTudjátok,hogy lehangoltság is lehet a cukorbetegség figyelmeztető jele?
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év

 Egy mai betegnek a laboros vérvételi eredményén a vércukor érték 30 mmol/l volt. A háziorvos a leletet nem látta,csak lehangoltság miatt beutalta a rendelőbe. Szegény néninél a szokványos tünetek a sok víz ivás, a gyakori vizeletürítés, a lehangoltság , fáradtság mind megvolt.

13 Válasz
Nanita answered 10 év ago

Sárika mi lett a nénivel? Gondolom be kellett feküdnie. A saját lábán ment be a vérvételre?
A háziorvos nem kérdezett rá a tünetekre?

Sára Biró answered 10 év ago

 A saját lábán jött a néni és be fog feküdni a kórházba. Hát e beutalón sem szerepelt,hogy esetleg diabétesz gyanú !? De a labort nem látta a háziorvos,mert ezt azért megkérdeztem.A HgbA1C 15 % felett volt.

Marika answered 10 év ago

Ez iszonyatosan magas vércukorszint !!! Szegény anyukámnak volt néha 25.5 mert a vércukormérő addig volt kalibrálva !! Nekem egyszer volt 20 – as vércukrom , amikor a rheumatológus  beinjekciózta a gerincem és mondta , hogy " kicsit magasabb" lesz a vércukrom , de én akkor nagyon rosszul voltam , nem is tudom hogyan mentem haza a rendelőből . Szédültem gyenge voltam , szerencse , hogy közel van a rendelőintézet , de a fal mellett kapaszkodva mint egy részeg úgy mentem haza .Nem érzett a néni semmi különlegeset ??Nem volt rosszul ???

Lamár Krisztián answered 10 év ago

Kedves Marika, ma pont hasonló történt velem. Tegnap bedurrant a vállam, felhívtam a reumás doktornőt, és azt mondta, hogy csak akkor ad szteroid injekciót, ha a diabetológus kezelőorvosom jóváhagyja. Ma voltam a diabetológián kontrollon, és a doktor azt mondta, hogy szó sem lehet róla, mert 30 lesz a cukrom tőle. Kár, mert egyszer úgy 15 éve már kaptam a térdemre egy szeroid injekciót, azóta se fájt többet.

Sára Biró answered 10 év ago

Krisztián ! Írtunk  választ a másik témakörnél:-)

Sára Biró answered 10 év ago

 Marikám levertségen,gyengeségen kívül semmit.Azt már senki nem gondolta,hogy a cukorbetegség jele lehet,ha ennyit iszik és ennyi vizelete van. Esetleg egy stixes mérés?!!

Marika answered 10 év ago

Volt egy ilyen eset nálam is amikor az anyukám hypós kómába került , az ügyeletes orvosnő nem tudta hogyan kell a vércukormérőt használni nem is volt a táskájában a sajáttal én mértem meg a cukrát !!Erről ennyit .

Mária Miklós answered 10 év ago

Szeretetettel üdvözöllek benneteket kedves sorstársaim.
Szia kedves Sacikám:-)

Olvasom a kérdéseket és egyre szomorúbb leszek…. a háziorvos  egyáltalán nem foglalkozott velem sem, azt hitte, hogy ok….depressziós…..kapja a gyógyszert és kész…Pedig volt amikor alig tudtam bemenni a rendelőbe, annyira fáradt voltam és szinte kiégett….sírtam ott a rendelőben…..gondolta -nem tudja elengedni a férjét…és nem tud lépni…., persze mondta is, hogy  ez az élet rendje, hogy  meghalunk….:-( A számon, orromon szinte hetente  nagyon fájdalmas herpeszek  jöttek….  kb.   1 évig…..és semmi…..
Azután mikor már a gyomrom nagyon fájt, meg a hasam…akkor határozottan kértem egy  beutalót a laborba, teljes vérképre….  Akkor derült ki, hogy II. diabetes….és még majdnem én vittem el a balhét, hogy  ezt nem tudta?????
Ennyit  erről……  tudom az egészségügy állapotát,  szégyenteljes…. már szegén y Férjemnek is én vittem be az altatót, a fájdalomcsillapítót….  bocs… itt a pont…
Nem akarok rinyálni…de….ami most ebben az országban van….örülök,ha a napi szerény ennivalóm megvan.
-özvegy vagyok, egyedül élek-
De én hiszek a csodákban….és bízom….csak néha  szeretnék innen elmenni egy kicsit….nehéz a hegymenet…Zorántól szabadon….

Mostanában nagyon kiszárad  a szám…..kellemetlen…éjszaka is  de nappal is…. magas a cukrom ilyenkor??

Mondják a  György teát, hogy cukorbetegnek jó,  valaki issza közületek?  Persze  gyógyszer mellett és mozgással , diétával…. szerintem  …..mert csak úgy a tea nem fog gyógyítani….
Bevallom őszintén vannak napok, amikor  nihilista vagyok…..és  szóval…:-(

Elnézést kérek, hogy majdnem blogot írtam,  de egyedül…néha nagyon értelmetlen minden….

-még egy dolog:  gyümölcscukrot lehet-e használni? állítólag  kevesebb kell és cukorbetegnek is jó.

Megint itt   forróság, hétvégén meg jégeső….nehezen viselem…

Jókedvű napokat, biztató cukorértékeket,  kellemes közérzetet és sok mosolyt  kívánok, szeretettel
és nagy tisztelettel:
Marika

Sára Biró answered 10 év ago

 Mi is sok szeretettel üdvözlünk Marika. Mindig elgondolkoztató amit írsz,sajnos igazad van.
milyen vércukor értékeid vannak meg kellene mérni, volt mostanában Hgba1C vizsgálatod?
Inkább édesítőszert javasolnék,a gyümölcscukor igaz lassabban szívódik fel,de annak CH tartalma és kalória értéke van és azt be kell számolni a napi CH és kalória mennyiségbe. Van folyékony édesítőszer is,nem tudom próbáltad?
Neked is  a legjobbakat kívánjuk. Ja és nagyon örülünk írjál csak nyugodtan "blogot":-))

Nanita answered 10 év ago

Kedves Mária! Sárikához csatlakozva üdvözlünk mi is. Szerintem szeretőbb, segítőkészebb csapatra nem is találhattál volna. De ezt szerintem majd te is tapasztalni fogod.
Sajnos az időjárás változásokat elég sokan nehezen viseljük. A száj szárasság lehet a magasabb cukortól is, de esetleg lehet attól is, hogy kevés folyadékot iszol.