Tapasztalta-e valaki,hogy a fogamzásgátló tabletta megemeli a vércukrot?

KérdésekTapasztalta-e valaki,hogy a fogamzásgátló tabletta megemeli a vércukrot?
Anonymus kérdezte ennyi ideje: 10 év
3 Válasz
Sára Biró answered 10 év ago

Előfordulhat, hogy emel a vércukron, mivel hormont tartalmaznak(habár az ujjak már kevesebbet).
Tapasztalat?

Nanita answered 10 év ago

Én is szedtem annak idején ( hű, de rég volt) fogamzásgátlót, de két okból abba kellett hagynom, annak ellenére, hogy a legalacsonyabb hormontartalmút írták fel:
– még jobban ingadozott a cukrom mint egyébként
– állandó köztes vérzésem volt tőle, mely egy idő után vérszegénységet, nagy fokú vashiányt okozott.

Agnes Kovacs answered 7 év ago

a fogamzásgátló tabletták emelik a vércukrot , mivel ösztrogént és progeszteron hormont tartalmaz kivétel nélkül mindegyik valamilyen arányban.  Ezek a hormonok viszont a glükoz termelést befolyásolják, növelik emiatt tapasztaljuk h több inzulin kellhet cukorbetegként fogalmzásgátló szedése mellett. A modern készítmények ezen hatása a fogamzásgátló kezdésekor és a tabletta befejezésévl érzékelhető hogy felboritja a korábbi vércukor egyensúlyt. Én kb 10 éve szedtem fogamzásgátlót közel 10 évig én nem tudok rosszat mondani róla, nálam pozitiv hatása volt, megszüntek a vérzéskri hasi fájdalmaim, beállította a ciklusom idejét, a vércukimat az első félévben felboritotta utána beállt és amikor abaghagytam a szedését akkor is felborult kb 6 hónapra az anyagcserém. De szedése közt nem kellett több inzulin, amint fél év után beállt az anyagcserém.