Sziasztok!Olyan cukrost keresek aki Apidra és Lantus inzulint használ vagy használt!köszönöm

KérdésekSziasztok!Olyan cukrost keresek aki Apidra és Lantus inzulint használ vagy használt!köszönöm
Edina kérdezte ennyi ideje: 12 év
29 Válasz
Best Answer
Nanita answered 12 év ago

Kedves Edina!

Többen is használjuk/használtuk e kettő analóg inzulin. Én jelenleg is használom a Lantust, de "hál istennek" az Apidrát már nem. Miben tudok/tudunk segíteni?

Edina answered 12 év ago
Sára Biró answered 12 év ago

 Szia Kedves Edina üdvözlünk az oldalon!  Anitához társulok,miben segíthetünk?

Edina answered 12 év ago

Sziasztok!Bocsánat,hogy eddig nem írtam de a másik számítógépen nem engedett írni.Lassan 13éve vagyok cukros de nem modhatnám,hogy gördülékenyen menne.Most apidra-Lantusz a párosítás.Próbálom úgy adni és enni,hogy ne menjen 10fölé,(nemhogy az új törvénynek megfeleljek)de nehéz.Igaz a cukormérőm 6,7es átlagot mér,de a sok hypo miatt.Nagyon édes szájú vagyok+a diétás cuccoktól fáj a hasam.egyedül a Süssina vált be,ezt sütéshez is használom.emellett olvasom ,hogy jó ha eszünk gyümit,zöldséget az étkezéseknél.De ha "keverem a normál ételekkel "jön a puffadás,hasfájás.ráadásul nagyon válogatós vagyok,Pl:káposztát csak nyersen rágcsálom a levelét vagy csalamádéban,főzve már nem.Szóval az étkezés nagyon nehéz nekem így.A másik,hogy bármit teszek reggelre felmegy legalább 8-10közé.Azt tudom ha későn eszek az lehet ok,de ha előző nap minden okés,király értékeim vannak,normálisan eszem,akkor mi lehet a gond?Ráadásul párom hajnali 3-3,30kor kel, akkor is meg szoktam mérni.pl:22,35kor 5,6 és 3,30ra már 10,9 lesz?próbáltam,hogy a Lantust reggel ill. este beadni  de ugyanaz az eredmény.Anita most Te mit használsz Apidra helyett  és mivel jobb?Én elötte Humalogot használtam,de sokkal nagyobb volt az ingadozás.Emellett majdnem minden alkalommal gyalog megyek dolgozni,ez fél óra gyors gyaloglást jelent,napi szinten így egy órát megyek.köszönöm

Sára Biró answered 12 év ago

 Szia Edina!
1. Mitől fáj a hasad a gyümölcscukortól,mert ezt sok beteg nem tolerálja,vagy a mesterséges édesítőszertől?
2.Volt hasi UH vizsgálatod,lehet valamilyen epeprobléma, amiért nehezebben tudod enni  pl.a  káposztát. Nem próbáltad pl.egy kis őrölt köménnyel megszórni,ez csökkenti a puffadásérzést. Használsz zöld fűszereket kapor,lestyán stb.ezek is jótékonyan hatnak az emésztésre. Azt tudod ugye,hogy "normális" ételt kell enni,nem diabetikus amiben íz fokozó és fruktóz meg társai vannak:-)?
3. Próbáld ki,hogy mérj vércukrot egy nap többször is,lehet neked nem éppen 3-kor jelentkezik a hypo, nagy valószínűséggel valamikor hypo zajlik és kellene tudni,hogy mikor. Esetleg szenzor (folyamatos vércukor monitor) is ki tudná szűrni ezt. Nem tudom nálatok van-e erre lehetőség.
4. Nem vagy egyedüli mostanában elég sok betegnél tapasztaljuk,ezeket a magas reggeli vércukor értékeket .

Nanita answered 12 év ago

Szia Edina!
Én pl. a Lantust úgy adom, hogy este és reggel. Az adagom egész napra 18E, de ha este 12E-nél többet adok, akkor hajnal 3-5 között mindig hypozok. Most így ezt ezzel kivédtük.
Nekem az Apidrától kimondottan rosszak voltak az értékeim, annak ellenére, hogy a HgbA1c ( lehet, hogy megint rosszul írtam) jó volt. Egész nap le-föl ugrált, 3-16 között mozgott. Homályosan láttam a használata alatt ( 2006-tól használtam). Nagyon megviselte a szervezetem.
Jelenleg én a Humalogot kapom- olvastam neked nem vált be- jól vagyok. A szemem látása ismét jó. Az értékeim viszonylag stabilak 4-8 között mozog, bár nekem is felmegy: idegeskedés, front, menses, gyulladás…De ha fel is megy, 11 fölé nem! Jó a közérzetem. Bár most ismét finomítok egy kicsit, mert a délutáni órákban vacsi előtt elkezd felfele mozogni.De nagyon örülök annak, hogy átállítottak, bár ez orvos váltással is járt, mert én kértem magam.
Van több fajta rövid hatású inzulin, lehet, hogy neked nem jó az Apidra, Humalog. Olyat is hallottam, hogy van aki a Lantus mellett pl. Actrapidot.
Sári tudja nagyon és a többi Kevás, hogy mennyit "szenvedtem" az elmúlt hónapokban mire az Apidra miatt sikerült így beállítani a cukrom.

Edina answered 12 év ago

Sziasztok!Sára őszintén szólva nem figyeltem meg milyen alapanyag miatt fáj a hasam.Ultrahang ha volt is száz éve lehetett.Naponta 5-9x mérem a cukrom.Általában ebéd környékén szoktam hypozni,illetve ha nagyon megcsúszom a vacsorával.Szenzorról még szinte nem is hallottam…Anita a Lantus nekem is 18E.Adtam este,adtam reggel,most reggel 12E,este 6E.Lehet,hogy fordítva kellene adnom?Az igaz,hogy én is homályosan látok.amikor Apidra nem volt megint Humalogot kaptam és élesebben láttam,most új szemüveggel megint homályosan látok.Nem tudom melyik a jobb inzulin,lehet,hogy a Humalógnál csak másképp kellett volna adnom a Lantust és nem ingadozott volna annyira a cukrom?Szóval próbálok infókat,tapasztalatokat szerezni,hogy okosabb legyek és végre ne legyen ekkora tortúra ez az egész.

Nanita answered 12 év ago

Én amondó vagyok, hogy az orvosoddal konzultálva, de fordítsd meg a Lantust. Este 12 és reggel 6-7 E.
Így szerintem- legalábbis tapasztalatból – nem fogsz éjszaka, hajnalban hypozni és megszűnne az ebéd előtti hypo is ami a reggeli nagyobb adag miatt lehet. Lehet, hogy jól gondolod, jó lenne a Humalógra visszatérni a Lantus másképp adása mellett, már csak azért is,mert te is homályosan látsz az Apidrával.
Biztos vannak betegek akiknek nincs gondjuk vele, de én sajnos egyre többtől hallom, hogy különböző gondok merültek fel az adása mellett.
Meg kellene figyelni arra is, hogy pl. milyen frontra vagy érzékeny, mennyi alszol, mennyit mozogsz, menses előtt-alatt-után vagy,mert ezek mind befolyásolják az egyébként jó méréseket és muszáj korrigálni. Én pl. tudom, hogy menses előtt egy héttel már a Lantust 1-el meg kell emelnem, többször mérem és ha kell a Humalóggal korrigálok és még óvatosabban eszek.

Sára Biró answered 12 év ago

Sziasztok!Anita által leírtakkal teljes mértékben egyetértek. A homályos látást a nagyfokú  vércukor ingadozás okozhatja. Kiegészítésként annyit írnék próbáld ki amiket az Anita írt,és ha nem javul az anyagcseréd beszélj a kezelő orvossal,mert van még más ultra gyors hatású inzulin analóg , ha a Humalog és Apidra nem jó, ott a  Novorapid. Bázis inzulin is van, a Levemir – ami tényleg nem tart ki 24 órát,de így is úgyis kétszer szúrsz, ha ezt kettőbe elosztjuk nem alakul ki csúcshatás,kevesebb a hypo (igaz a Lantiusnál azt mondják,nincs csúcshatás?). Nálunk néhány betegnél ez a kombináció bejött,de van akinél ez sem vált be és még mindig próbálkozunk. Soha senki nem tudja megmondani a "tutit",mert mindenki másképp reagál. Az Anita által írt Actrapid,azért inkább idősebb betegeknél jó,akik rendszeresen tízóraiznak,uzsonnáznak,ez humán inzulin és kb 5,5-6 órát eltart a hatása.
Egy gondolat,miért írod :" végre ne legyen ekkora tortúra ez az egész. " Lehet még pszichésen nem is tudtad feldolgozni?

Edina answered 12 év ago

Sziasztok!Anita kipróbáltam és este 12E lantust adtam be,de reggelre nagyot hypoztam,így tegnap este 10E adtam és reggelre szép 4,5ös értékem lett.De tegnap 2x szikerült 2,9es hypot produkálnom(sokkal több fizikai munkát végeztem és ilyenkor még nem tudom mennyivel kevesebbet adjak vagy többet egyek) így 14re felment estére.Hogy lehet "jól" kezelni a hypot,hogy utána ne legyen ilyen magas?Úgy látom elég volt 1 ilyen magas érték és a 6,7es átlagomból ma reggelre lett 8,1.Sára egy rövidebb ideig kaptam már Levemirt,de ha egy kicsit csúsztam vele(ami nálam könnyen megy)egyből borult az egész.Hát igen talán én vagyok az aki nyugdíjas korára is küszködni fog.Soha nem szerettem orvoshoz járni,szinte minden betegséget,megfázást lábon  hordtam ki,csak nagyon végső esetben szedtem gyógyszert.elég makacs tipus vagyok.Sokáig nem is foglalkoztam a cukorral,ettem amit akartam,nem adtam be stb.rövidebb ideig sikerült betartanom,de mindig "feladtam",csak nem olyan rég jött meg az eszem.