Rost tartalom,vitamin.

KérdésekRost tartalom,vitamin.
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 11 év

A legjobb,ha idény zöldséget fogyasztunk,lehet már kapni tavaszi retket,mely alacsony energiatartalommal rendelkezik, így a fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják, jelentős mennyiségű folsav, kálium, kalcium, magnézium, A-, E-, B1-, B2-,B3-, B6- és C-vitamin található benne. A nyes retek kúraszerű fogyasztásával számos emésztési rendellenesség megelőzhető illetve kiküszöbölhető: segíti az emésztést és serkenti az epeműködést, csökkenti a magas koleszterint, fertőtleníti a nyálkahártyát, aktiválja az idegsejteket és az agyat, segít felfúvódáskor illetve kemény vagy híg széklet esetén, fogyasztásával megelőzhető a vesekő kialakulása, nátha és köhögés esetén nyálkaoldó hatású. Enyhe csípősségéből adódóan semlegesíti a gombákat és a baktériumokat,az egyik leghasznosabb salaktalanító és immunerősítő zöldség. Pl. a cukorbeteg a reggelijét 1-2 retekkel kiegészíti lassítja a  cukor felszívódását, csökkentheti ezáltal a reggeli igen  gyakran magas vércukor értéket! A sózásra figyelni:-) 

Mi  a véleményetek?

9 Válasz
Tündi answered 11 év ago

Szia Sárika. Én nagyon szeretem a retket, de csak ha elkészítem előző nap óvatosan sózva, és másnap a reggeli mellé. Nem tudom van e esetleg rossz hatása hogy nem frissen recsegősen szeretem, és érdekes így vagyok a hagymával is. Szeretem de csak másnap mikor kicsit fonnyadt és állott. Nem tudom ez miért van?Próbáltam frissen de nem birtam megenni.

Mária Balázs answered 11 év ago

Szia Tündi!  Nem mindenki tudja megenni a retket és a hagymát,van akinek az epéjével van gond,vagy a gyomrával és azért nehezebben emészti meg. A lényeg minél több friss zöldséget együnk,na és ha lehet hazait,de hát…..

MariMarton answered 11 év ago

 Én szeretem a zöld hagymát, a retket. Valóban az a jó ha idénynek megfelelő zöldséget veszünk. Uborkát is szeretem,abból legalább meglehet enni egy egészet is.

Sára Biró answered 10 év ago

Itt a nyár vége,sajnos ősz eleje,de ilyenkor van a legtöbb ,zöldség,gyümölcs. Figyeltek a rostbevitelre ?

Krisztina Kiss answered 10 év ago

Kutatók összefüggést találtak a rostfogyasztás és a cukorbetegség között, amely sokszor az elhízás miatt alakul ki. A cukorból és finomlisztből készült, kevés rostot tartalmazó, ételek kevés rágást igényelnek és gyorsan felszívódnak. Ezáltal elhízáshoz, a vércukorszint emelkedéséhez az inzulin elválasztás fokozódásához és kimerüléséhez vezethetnek. Cukorbetegség esetén rostoknak a szénhidrátok felszívódását mérséklő hatását használjuk ki, így elkerülhetővé válik az étkezést követő túlzott mértékű vércukorszint emelkedés. Az egyes élelmiszerek Glikémiás Indexének ismerete elsősorban cukorbetegek esetében elengedhetetlen, de diétázók étrendjének kialakításánál is fontos lehet, sőt napjainkban már van olyan diéta is, aminek a GI az alapja.
Minél alacsonyabb egy étel GI-értéke, annál kevesebb szénhidrátot juttat a váráramba, s ennek megfelelően a hasnyálmirigynek is kevesebb inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a glükóz eljuthasson a sejtekhez.
A magas GI értékű ételek fogyasztása megemeli a vércukorszintet, növekszik az inzulintermelés és mindezek együttesen magas vérnyomást és egyéb keringési rendellenességeket alakíthatnak ki.

  • Rosttartalom. A rosttartalom csökkenti a Glikémiás Indexet. Minél rostdúsabb egy étel, annál alacsonyabb a GI-je.
stewes answered 10 év ago

De ne feledkezzünk meg arról, hogy a glikémiás index tündöklése már nem a régi. Fontos mutató, de önmagában nem elegendő, s téves következtetések forrása lehet. A glikémiás terhelést is számításba kell venni. Ez azt mutatja, hogy az adott élelmiszer milyen mértékű inzulinelválasztásra készteti a szervezetet. Van olyan élelmiszer, amelyik gyorsan emeli a vércukorszintet, de csak mérsékelt inzulinkiválasztást indukál. S van olyan, amelyik kevésbé vagy alig emeli a cukorszintet, de szükségtelenül nagy inzulinkiválasztásra készteti a szervezetet.

Sára Biró answered 10 év ago

Nagyon jó a felvetésed stewes. Egy cukorbetegnek mind a szénhidrátmennyiséget,mind a kalóriát,és a glikémiás indexet  figyelni kell.

Pityu answered 8 év ago

Úgy gondolom újra aktuális a kérdés:

  • A hónapos retek vidám piros színével a természet ébredését jelzi. A tavasz első zöldsége amellett, hogy vitaminokkal látja el a szervezetedet, a fogyásban is segítségedre van. A hónapos retek immunerősítő és zsírégető hatását magas C-vitamin-tartalmának köszönheti: száz gramm retek körülbelül 15 milligrammot tartalmaz a létfontosságú vitaminból. A retek legfontosabb hatóanyagai a benne található kéntartalmú illóolajok, a rafanol és a mustár-glikozid. Ezek serkentik az epetermelést, így javítják a májműködést, segítik az emésztési folyamatokat, támogatják az anyagcserét, sőt, még vízhajtó tulajdonsággal is bírnak.
  • Reggel is eheted. A régi mondás szerint a retek reggel méreg, délben étek, este orvosság. Ennek oka, hogy csípős vegyületeit egyesek éhgyomorra fogyasztva nehezen tolerálják. Ettől függetlenül, ha egy teljes kiőrlésű szendvics részeként vagy tojás mellé fogyasztod ébredés után, nem okoz szükségszerűen panaszokat.
  • Értékelve 100 g.-ban:   Kcal = 16 és  Ch = 3,4 g.
Sára Biró answered 8 év ago

 Köszi Pityu! :-)Aktuális:-)))