Rossz HgbA1C és jó labor értékek a vércukornaplóban.

KérdésekRossz HgbA1C és jó labor értékek a vércukornaplóban.
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év

 Néhány betegnél a régi  vércukor-mérőkészülék rosszul mért és azért volt magasabb HgbA1C értékek, de egy mai esetet mindenképpen meg kell osztanom Veletek.
Képzeljétek egyik analóg inzulinos beteg HgbA1C értéke ápr-ban 11 volt. Ma jött  és beszámolt arról,hogy milyen jó vércukor értékei vannak, a lánya megméri a vércukrát stb. Na hát egy rutin mérést csináltam és 21 volt a vércukra.Nem jött,hogy elhiggyem. Aztán adtunk + 6 E ultragyors hatású inzulint,elláttuk tanáccsal. Visszamértem akkor 18 volt a vércukra. Kiderült,hogy nem is a lánya méri a vércukrait és csak úgy írta be az értékeket!  Na ehhez mit szóltok??  

11 Válasz
Nanita answered 10 év ago

Sára ez komoly? 21-s vércukorral még tudott menni….? Én már 12-stől rosszul vagyok.
Egyáltalán adta magának rendesen az inzulint vagy azt is csak úgy mint a napló vezetést?

Sára Biró answered 10 év ago

 Na tudod ez jó kérdés,de szerintem igen mert megnéztem a  helyét. Tudott menni,de semmi folyadékot nem fogyasztott , aztán megitattam vele egy fél üveg vizet. Csak bosszant , mert sokat foglalkoztam vele,műszakban dolgozik. A gyerekeitől is üzentem,hogy fizetős lesz az inzulin,ha az eredmény nem lesz jó. Az bosszant,hogy annyira örültem a naplójában a jó értékeknek. A lányának megmondtam,hogy most tényleg ő mérjen és a jövő héten hozza be a naplót! 

Marika answered 10 év ago

Ez az emberi butaság iskolapéldája !! Kit csapott be ezzel saját magát , ha magával szemben ilyen mit tenne másokkal ?? Nem igaz , hogy nem tudta , hogy kiderül az igazság . Bármilyen értéket is mérek beírom , de ilyen értékkel utoljára az anyukámnál találkoztam én már tiz fölött rosszul vagyok . Életemben kétszer volt húsz körüli cukrom amikor a nyaki csigolyáimat körbe injekciózta a reumatológus , azt hittem , hogy nem tudok hazamászni .

Hné M Melinda answered 10 év ago

 Időnként lehet,hogy megméri a vércukrát, de tuti utólag kb. írja a naplót. Egyébként én is jól vagyok a 25-el is, csak nagyon szomjas vagyok és mindig pisilni járok, közérzetileg jó, engem az alacsony jobban leterít.
Nekem legközelebb a vércukormérőt is vinni kell, így hiába is írnék más értéket, máris bukta. Látjátok az ilyenek miatt kell nekem is fizetnem az inzulinért. Mert biztosan van aki nem diétázik, olyan életmódot folytat, de miért kell ezért mindenkinek szenvedni. Kiszámoltam az inzulin, doxium, vitaminok kb. 30-40 ft./hó EÜ fizetésből nem lesz semmi. Lehet,hogy Ausztriába kell kimenni feliratni?
Sári ne mérgelődj, nem érdemes felhúzni magad, mindig lesz 1-2 beteg, akivel nem lehet mit kezdeni!Csak Majd akkor ijed meg, ha már jön a baj, akkor kér gyors segítséget, de már nem lehet visszafordítani
Olvastam egy jó verset ezzel kapcsolatban, de nem tudom pontosan,hogy volt,majd utánanézek
"Beszélek,de nem hallod meg, Meghallod,de nem érted, megérted, de nem teszel érte, teszel érte,de már késő"

Sára Biró answered 10 év ago

 Köszi Melinda! 🙂
Az ajtóra is kiírtam ,hogy be kell hozni a mérőt, a beadótollat,de amikor valaki újságolja hogy milyen jók lettek a cukrai,hát elhittem. Látod ő még a mai napon megkapta a havi NovoRapid + Levemirjét Eü.remd.
Melinda , mennyibe kerül az inzulin adagod egy hónapra ?
Marika Te sokat tapasztaltál az anyukád esetéből!

Julcsi answered 10 év ago

Sajnos én is úgy vagyok, hogy a magas cukor egyáltalán nem zavar, sőt igen is jól vagyok vele. Az alacsony értékeket azonnal megérzem. Borzalmas belső remegést okoz nálam az alacsony vércukor szint.

Sára Biró answered 10 év ago

 Julcsi évek alatt megszoktad a magas vércukor értékeket és azért van az,hogy a magas cukrot nem érzed. Így vannak a magas vérnyomásos betegek, gyógyszert kapnak és a normális érték mellett furcsán érzik magukat.Milyen értéknél jelentkezik a belső remegés?

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Na én ugyan igy vagyok mint a Julcsi,igaz én csak tablettás vagyok,ma délben nem kellett az ebéd aztán ugye" mint mindig"negyed 2-kor elkezdtem rosszul érezni magam!! Alacsony lett a cukrom,gyorsan leves evés és utána lassan helyrejövés,még levegő sem volt remegés ilyesmi van nekem is!! De muszály észen lennem mert hamar jöhetne a" ninu"mentő!

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Mondjuk a cukraim 5-6 között vannak!! De sokszor délelőtt mellőzöm a kaját!!

Sára Biró answered 10 év ago

 Zsuzsa  a te gyógyszered nem okoz hypot,de a meleg bárkinél okozhat rosszullétet. Olyan nincs,hogy semmit nem eszel (ezt már korábban megbeszéltük), valami gyümölcsöt pl.egy kis behűtött dinnyét  kell enni.