Pajzsmirigy betegséget okoz a hormonhiány?

KérdésekPajzsmirigy betegséget okoz a hormonhiány?
Tompos Szabolcsné kérdezte ennyi ideje: 11 év
8 Válasz
Best Answer
Zsuzsanna Német answered 11 év ago

A betegség lényege:
A pajzsmirigy a sejtek működését, anyagcseréjét szabályozó hormont termel. A hormonhiány számos általános tünetet okoz. A betegségben a hormonhiány mellett a pajzsmirigy megnagyobbodik, ún. golyva alakul ki. A betegség tünetei:
Veleszületett hormonhiány esetén táplálási problémák, alacsony vérnyomás, a kutacsok nyitottsága, kéz és lábvizenyő lép fel. Ha a kezelés késik, alacsonynövés és szellemi visszamaradottság alakul ki. Felnőttkorban fáradékonyság, depresszió, testsúly-gyarapodás, törékeny köröm, száraz bőr, hajhullás jelentkezhet. Nőknél menstruációs zavar léphet fel. Felnőtteknél gyakran egyéb autoimmun betegség is jelen van. A túl nagy göbök nelési, légzési nehézséget, rekedtséget okozhatna!!!!!. 

Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 A betegség lényege:
A pajzsmirigy a sejtek működését, anyagcseréjét szabályozó hormont termel. A hormonhiány számos általános tünetet okoz. A betegségben a hormonhiány mellett a pajzsmirigy megnagyobbodik, ún. golyva alakul ki. 

Tompos Szabolcsné answered 11 év ago

 kőszi a tanács ép ezt van nekem gond

Sára Biró answered 11 év ago

Szia! Jók lettek az eredmények?

Tompos Szabolcsné answered 11 év ago

 milyen eredmény? é bocs szia

Sára Biró answered 11 év ago

 Láttalak a labornál,de az üzenőfalra is lehet írni!

Tompos Szabolcsné answered 11 év ago

kérdezek hogy gyogyszert szedek a pajzsmirigy és okoza a alergia mert vizsgálatra voltam és mondák hogy lehet hogy atol van hát majd 1honap mulva lezs meg eredmény.nagyon bőrviszketek már 2-hete.

Sára Biró answered 11 év ago

Gyógyszertől lehet allergia, de ezt a gyógyszert már régóta szeded .Ugyanazt a gyógyszert szeded?