Nem mindig a mi hibánk a kövérség.

KérdésekNem mindig a mi hibánk a kövérség.
Cuki Baba kérdezte ennyi ideje: 10 év

 A hirtelen megszaporodott kilóknak nem csak az elhízás lehet oka. Érdemes felkeresni szakorvost,mert a hormonháztartás zavar is okozhatja,valamint az evési kényszer például,ha valaki depressziós.Ezzel nem azt akarom mondani,hogy a levegőtől is hízni lehet,de érdemes kivizsgáltatni.Mi a véleményetek? 

5 Válasz
Best Answer
Horváth Anita answered 10 év ago

Valóban vannak olyan betegségek,melyek az anyagcsere lassulását idézik elő.pl.pajzsmirigy alulműködés,Cushing kór….Azonban legtöbbször az illető saját maga tehet róla,ha elhízik.Jó megoldás,ha felírjuk,hogy miből és mennyit ettünk egy nap során és tápanyag táblázat segítségével kiszámoljuk mennyi kalóriát fogyasztottunk el,mert ugye sokszor előfordul,hogy csak ekkor döbbenünk rá,hogy,mennyi kalóriát is viszünk be a szervezetünkbe.Sokszor hallom én is dietetikusként a betegektől:"Én nem eszek ám sokat,mégis hízom,nem tudom mi lehet az oka."Én meg erről azt gondolom,hogy a "nem sok" az elég relatív,mert ki mit ért sok vagy kevés alatt. 

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Ez igy van!  A hizás betegségeknek az arra kapott gyógyxereknek és a változókornak is köszönhető! És nem utolsó sorban a" fajt"a gének ahol a családba vannak túlsúlyosak akkor nehéz a dolog!!!A tabletták legtöbbjén  mellékhatásként szerepel a  TESTSÚLYNÖVEKEDÉS!!!!!!

Krisztina Kiss answered 10 év ago

A kövérség típusai
Hasra rakodó kövérség
Ez a típus legtöbbször a férfiaknál jelentkezik, de nem kerüli el a nőket sem. Megállapítható az ún. WHR index analízisével – derék és csípő arány – amikor egymással elosztva az eredmény nőknél meghaladja a 0,8-t és férfiaknál az 1-t. A kövérségnek ez a fajtája a fejlett országokban jellemző, egyre nagyobb számban hazánkban is. Fő kiváltó oka a mozgásszegény életmód és a rossz táplálkozási szokások. Pszichikai és genetikai okok is előidézhetik. A hasi kövérségnek súlyosabb következményei lehetnek mint más típusú elhízásnak. Előidézhet olyan problémákat mint a cukorbetegség, érelmeszesedés, koszorúér betegség, magas vérnyomás. A hasi kövérség esetén megfigyelhetők olyan kellemetlen jelenségek mint a nehéz légzés és fulladás. Előfordulnak problémák a bőrrel és hajjal.

Far és comb típusú kövérség
Kevésbé káros mint a hasi kövérség. Tipikus női kövérség, a zsírszövetek a combok és far táján halmozódnak. Nem okoz speciális gyógyítást, de okozhat visszereket ill. csontozati elváltozásokat.

A kövérség kialakulásának okai:
Az okok különbözőek lehetnek. Közéjük tartozhat:
– egészségtelen életvitel – kevés mozgás, gyorséttermi kalória dús ételek és a stressz,
– alkohol fogyasztás, amely növeli a szervezetnek átadott energia adagot (ún. üres energia )
– pszichológiai okok – a kövérség néha összefügg azzal, hogy elvesztik a kontrolt az ételfogyasztás felett, olyan szituációkban amikor az elhízott személy valamilyen sikertelenséget vagy a stresszt az evéssel vezeti le.
– genetikai hajlamok – a hízásra való hajlam lehet genetikai, ha a szülőknek problémái vannak a túlsúllyal, nagy a valószínűsége, hogy a gyerekeiknek is hasonló gondjaik lesznek.n küzdjünk a kövérséggel?
1. Speciális diétát kell alkalmazni, amit orvos vagy dietetikus állít össze. Az optimális diétának tartalmaznia kell minden a szervezetnek szükséges tápláló összetevőt és alkalmazkodnia kell személyre szabottan minden ember egyéni igényéhez.

2. Nem szabad, hogy fellépjen a "jojó" hatás – különösképp vigyázni kell az ún. csoda diétákkal, amelyek főleg a vízvesztéssel gyors súlycsökkenést idéznek elő, utána pedig gyorsan visszatér a kiindulási méret. Ez a hatás súlyos egészség károsodással járhat.

3. Elkell kezdeni, vagy néhány esetben növelni kell a fizikai aktivitást, az egyéni fizikai teljesítőképességhez mérten kell igénybe venni az edzőtermet, uszodát, fitnesztermet.

4. Többször kell keveset enni úgy, hogy ne éheztessük ki a szervezetet, kerüljük az egyszeri sok ételfogyasztást. A szervezet gyorsabban dolgozza fel a kis adagokat.

5. Ajánlatos a nagy mennyiségű vízfogyasztás ( kb. 2 liter naponta ).

6. Tanácsos a rendszeres reggeli fogyasztás, még a munkába vagy iskolába menetel előtt. A reggeli a legfontosabb étkezés, ha kihagyjuk a szervezet már nem tud megbirkózni a kimaradt energia pótlásával.

7. Ajánlatos a csökkentése, de legjobb a teljes elhagyása az alkohol fogyasztásnak.

8. Tanácsos 2-3 órával hamarabb megejteni az utolsó étkezést a lefekvés előtt.

9. Nem szabad elfelejteni, hogy fogyásnál bőrünk nagyobb odafigyelést és ápolást igényel, mivel a súlycsökkenéssel felléphetnek olyan problémák mint a bőr megereszkedés, cellulit vagy striák.

katalin answered 10 év ago

A hizásra hajlamosság mindenképp öröklödés de én is kövér vagyok mégis azt mondom hogy a diéta és a mozgás amihez nem sok energiám van a biciklizésen kivül sokat jelent és segit a fogyásban ezt tapasztalatbol mondom.Amikor szigoruan számoltam a kaloriát és tornáztam sokat fogytam 34 kg-ot.

Aranka Horváth answered 10 év ago

 Egyetértek az Anitával,ha valaki nem mozog,és nem étkezi rendszeresen,nem figyeli miből mennyit eszik előbb-utóbb meghízik.Tehát a mi hibánk is a túlsúly ezt tapasztalatból írom.És nagy elhatározás kell hogy megszabaduljunk tőle.