Mozgás, étrend, inzulin vagy gyógyszeres kezelés,vércukorcsökkenés,fogyás….

KérdésekMozgás, étrend, inzulin vagy gyógyszeres kezelés,vércukorcsökkenés,fogyás….
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év

 Tudjuk,hogy a cukorbetegek kezelésében rendszeres mozgás, a diéta ugyanolyan fontos mint a gyógyszeres kezelés.
Most azt szeretném,ha szemléltetnénk kinél,hogyan sikerült ezeket a tényezőket összehangolni.
Ma egy analóg inzulinos cukorbetegnél (akinél sikerült 3 kg testsúly csökkenést elérni és a HgbAlC értéke 7,6 % volt) a reggeli utáni vércukor érték 10,2 mmol/l vol( kb 2-2,5 óra múlva).
Egy kis vércukornapló elemzés után megbeszéltük,hogy elmegy gyalogolni és utána  ismét mérünk.
Elég meleg volt szegény jól megizzadt,de közel 2 mmol/l volt a vércukor szint csökkenés.
Írjatok Ti is hasonló történetet,mit tapasztaltatok? a cukorbetegeknél

13 Válasz
Sára Biró answered 10 év ago

 Tapasztalat?

Zoltán answered 10 év ago

Legfrissebb tapasztalatom,1 hétig szabadságon itthon.Munkám miatt napi 15 km-t kerékpározom.Mozgásszegény napjaimban 1 egésszel legalább megemelkedett a vércukorszintem.Annak ellenére,hogy próbáltam tudatosabban, mennyiségileg és szénhidrát tartalomra figyelve étkezni.

Sára Biró answered 10 év ago

 Zoli ugye milyen jó a mozgás? Jó megfigyelés. És mennyire magasak a vércukor értékek?

Zoltán answered 10 év ago

8-at nem,vagy kicsit lépem át,étkezés után.A napközbeni érték 5-6,5 között.este növekszik a késői ebéd,és  a vacsora miatt.De ez csak hétközben,munka közben igaz.a hétvégén nem tudom ilyen jól tartani sajnos.a téli idő miatt kevesebbet is mozgunk hétvégén.

Sára Biró answered 10 év ago

 Zoli ha az ebéd későn van , akkor vacsorára csak keveset szabad enni. Ezek az értékek nem rosszak. Az inzulin mellett nehezebb fogyni. Jó lenne egy kicsit az étrenddel és a mozgással próbálkozni. (illetve van még más gyógyszer is,igaz drága).

Sára Biró answered 10 év ago

 Még egy fontos dolog napközben is kellene mérni étkezés után 1,5 órával  is vércukrot, illetve,ha tartós biciklizés van akkor a Diaprelre oda kell figyelni, mert az leviszi a vércukrot, és később ez is okozhatja a vércukor kiugrást!

Tri-Ton answered 10 év ago

 Sárika !  Nekem volt egy cserém jó fél éve. Glukostabilról – diaprelre és nálam is azóta van némi kilengés 5,0 – 7,2 között.  Lehet, hogy stabilabb a ,,stabil" ?

Sára Biró answered 10 év ago

 Tóni nem stabilabb,de ezek a készítmények már nem mennek,ugye???

Tri-Ton answered 10 év ago

 Szia Sárika !  Mi nem megy ? 

Sára Biró answered 10 év ago

 Mindenkinek javaslom,hogy kérdezze meg az orvosát, hogyan szedje a gyógyszert,illetve hogyan adja z inzulint ha fizikai munkát végez, vagy ha hétvégén eszik,tévét néz. Fontos az étrend, a mozgás és a gyógyszer összehangolása.  Vércukrot mérni és annak megfelelően tervezni.