Mondható,ez normális ,és ha nem mi a teendő?Az inzulin beadásának a helyén a bőrön véraláfutás a bőr alatt kemény csomó tapintható!

KérdésekMondható,ez normális ,és ha nem mi a teendő?Az inzulin beadásának a helyén a bőrön véraláfutás a bőr alatt kemény csomó tapintható!
hgeza60 kérdezte ennyi ideje: 12 év

Az inzulin beadásának helyén a bőrön kb.4cm átmérőjü véraláfutás keletkezett a bőr alatt meg kemény csomó tapintható ami maszírozásra sem tünt el.Ez normális dolog? Ha nem mi a teendő?

4 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 12 év ago

Valószínű hajszáleret talált a tű és haematoma (véraláfutás keletkezett)! Javasolnám arra az oldalra ne adjon egy ideig inzulint és figyelni kell ,hogy eltűnik-e?!
Az inzulin ijnjekciót  egy-egy testtájékon belül váltott helyre kell adni,így kevésbé keletkeznek csomók.Előfordulhat,hogy kialakul úgynevezett lipohipertrófia (felszaporodik a testzsír )az inj.helyén.

Sára Biró answered 11 év ago

 Érdemes az inzulin injekció beadási helyét ellenőrizni,mostanában elég sok betegnél a magas vércukor értéket a rosszul beadott inzulin injekció okozta.
Ti figyeltek erre?

Mária Balázs answered 11 év ago

 Én úgy szoktam megnézni a hasamon  , hogy van-e szöveti tömörülés az egyébként csomót nem tapintható terület alatt, hogy a bőrt az alatta lévő résszel, amennyire lehet, felcsippentem, és lassan, óvatosan görgetem az ujjaim között.  közben érzek kis dudorokat, egyenetlenségeket, akkor egy kicsikét arrébb  szúrok.A  combon  ezt nehéz megcsinálni, mert a combunk feszesebb, tömörebb.
Érdemes ellenőrizni mert egy ilyen helyre beadott inzulin nem,vagy csak kevésbé szívódik fel. Megjártam néhányszor,hogy magas vércukorértékeim voltak,nem volt sem front,sem nasi vagyis semmi extra. Esetleg ti is kipróbálhatjátok ha indokolatlan magas vércukor értéket mértek.

katalin answered 11 év ago

Lila foltom meg csomom néha van de egy két nap alatt eltünik és a türe kell figyelni mert észre vettem hogy az ötödik szurásnál már jobban fáj és ilyenkor lilul is.