Mit tehetünk, hogy minél később kezdődjön a csontritkulás?

KérdésekMit tehetünk, hogy minél később kezdődjön a csontritkulás?
Krisztina Kiss kérdezte ennyi ideje: 12 év
2 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 12 év ago

 Rendszeresen kell mozogni,legalább napi 30 perc séta.Étrendet illetően:fogyasszunk napi 1/2 liter tejet, vagy ennek megfelelő tejterméket, nyers gyümölcsöket és zöldségeket ,kerüljük a  konzerveket. Desszertként inkább gyümölcsöt, joghurtot vagy túrót fogyasszunk,minél gyakrabban fogyasszunk halat (lehetőleg tengeri halat), magas kalciumtartalma mellett a vérzsírszintre gyakorolt hatása is nagyon kedvező,
minél kevesebb állati zsiradékot fogyasszunk, csökkentsük a hús és a felvágottak mennyiségét étrendünkben.Lehetőleg a zsírszegény élelmiszereket fogyasszunk.
Igyekezzünk normál testsúlyt elérni, illetve megtartani azt, kerüljük a felesleges kalóriákat, a nassolást,
kerüljük a dohányzást és a túlzott alkoholfogyasztást!
További ötlet?

Krisztina Kiss answered 12 év ago

Táplálkozási szempontból a legfontosabb a megfelelőkalciumfogyasztás. Az emberi testben kb. 1 kg kalcium található, aminek99%-a a csontrendszer felépítésében vesz részt. A maradék 1%nélkülözhetetlen az idegrendszer és az izmok működéséhez, valamint avéralvadási folyamathoz. Ha valahol hiány keletkezik, a szervezet azt acsontokból pótolja.g.A kalcium felszívódása 20-25 éves korig a legjobb (átlag 60%, míg a későbbi életkorokban csak 20-40%). A legjobb kalciumforrásnak a tej és a tejtermékek számítanak,mivel ezekben minden olyan tényező adott, ami segíti a kalciumfelszívódását, illetve csontokba való beépülését. TartalmaznakD-vitamint, A-, K- és E-vitamint, tejcukrot, tejfehérjéket,magnéziumot, foszfort, mikroelemeket stb. Figyeljünk arra, hogylehetőség szerint inkább az alacsonyabb zsírtartalmú tejtermékeketválasszuk: 1,5% zsírtartalmú tej, 20% alatti zsírtartalmú sajtok, pl.Tolnai sovány sajt, Óvári sajt, Túra sajt, Tenkes sajt, köményes sajtstb. Tévhit viszont az, hogy a sok kalciumot tartalmazó parajból,sóskából, zellerből és rebarbarából is be lehet vinni a szervezetszámára szükséges kalciummennyiséget. Ezek a nyersanyagok sok oxálsavatis tartalmaznak, ami gátolja a bennük lévő kalcium felszívódását, sőt,túlzott fogyasztásuk esetén az egyéb élelmiszerekben levő kalciumot ismegkötik.