Mit lehet tenni, ha nem hat a Novaropid inzulin

KérdésekMit lehet tenni, ha nem hat a Novaropid inzulin
Sándor Kinga kérdezte ennyi ideje: 7 év

 A Novorapid inzulinommal kapcsolatban kérdeznék. Láttam 2 évvel ezelőtti bejegyzéseket, az inzulinnal kapcsolatban. Több, mint 12 éve kapom a novorapidot és pár éve én is tapasztaltam, hogy bizony sok vele a gond. Van, hogy egyáltalán semmilyen hatása nincs. Megkapom a 10-es kiszerelést és sajnos, egyre gyakrabban azt tapasztalom, hogy a benne lévő ampullák többségének nincs semmilyen hatása. Ha reggel, vagy a nap bármely szakában nem fogyasztok ételt, mert olyan magas a cukrom, hogy csak az inzulint adom be, akkor sem viszi le, vagy csak nagyon keveset. Én még nem vittem vissza, mert nem bíztam abban, hogy kicserélik. Mit lehet tenni? Ha nem tudom 8 alatt tartani a cukorszintemet, megszüntetik ezt az inzulinomat. Ilyenkor mit lehet tenni?

5 Válasz
Nanita answered 7 év ago

Kedves Kinga.
Üdvözöllek az oldalon.
A kérdésed nagyon jó, mert kettő kérdéssel lentebb a Lantusnál én is ezt témát feszegettem.
Én lantus-novorapid párost adok, akárcsak Melinda és mindketten azt tapasztaltuk akár csak te, hogy valamelyik a kettő közül nem úgy hat ahogy kellene. A lantussal is gond van az tény: nem tart ki 24 óráig, sok hipo okozója. A novorapidnál is tapasztaltam azt, hogy ugyanannyi CH mellett is van hogy le sem viszi a cukrom, míg máskor akkorákat hipozok hogy csak na.

Nanita answered 7 év ago

Van hogy nekem is a félig használt novorapidot ki kell dobnom, mert egész nap csak adom és adom és semmi hatása.

Sára Biró answered 7 év ago

 Üdv. Kinga! Próbáltál ampullát cserélni? Lehet a tárolással lehetett gond, pld. hő érte. Nyáron tapasztaltunk hasonló esetet, amikor 10 perc alatt tönkrement a beteg egész havi inzulinszükséglete.
Esetleg nem hipózol napközben, és amiatt lenne vércukor kiugrásod? Sok tényezőt fontos megvizsgálni.

Nanita answered 7 év ago

Sziasztok.
Én úgy gondolom, hogy mivel egyre több beteg jelzi, hogy nem jók a cukorértékei, igenis az analóg inzulinokkal van a gond. Nem lehet mindig minden esetben a frontra, az időjárásra, a hipokra, tüsszentésekre fogni. Nálam nincsenek hipok ( amit ígértem és megbeszéltünk Sára-küldöm a héten ), nem romlott meg az inzulin ( nem is lett volna miért hiszen nincs még nyár), nem vagyok beteg és bizony kezelhetetlenné vált a cukrom akár csak Melindának, akár csak Kingának… és még oly sok másnak. Valami baj az inzulinokkal. Ami közös pl, itt mindhármunkban az a Novorapid.

Nanita answered 7 év ago

Jobban a közös: Lantus és Novorapid. Szerintem ezt is figyelembe kellene venni a más egyéb lehetséges okok mellett.