Miről lehet észrevenni ha megromlik, vagy rossz az inzulin, Nem káros ha ilyen inzulint használtunk??

KérdésekMiről lehet észrevenni ha megromlik, vagy rossz az inzulin, Nem káros ha ilyen inzulint használtunk??
Anonymus kérdezte ennyi ideje: 10 év
28 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 10 év ago

 Leghamarabb abból,hogy hatástalanná válik az inzulin  és megemelkedik a vércukor érték.
Hogy káros-e? Erre sajnos nem tudok válaszolni.

jaskó answered 10 év ago

Áttételesen természetesen káros, hiszen a magas cukor minden káros utóhatását magában hordozza.

Sára Biró answered 10 év ago

 Így igaz Jaskó!
Meg egy 1-es típusú cukorbeteg akár ketoacidotikus állapotba is kerülhet ilyen meleg időben.

jaskó answered 10 év ago

Minden egyes alkalommal, amikor valamilyen objektív, megmagyarázhatatlan ok miatt nem értjük a cukorszintünk bármilyen irányba történő elmozdulásának az okát, a lehetséges okok kertesése közben feltétlenül vegyük számításba az inzulinnal kapcsolatos eseteket is. Pl.: korábbi fagyás, túlzott felmelegedés, megrepedt ampulla, bedugult tű, lejárati idő túllépése. kizárásos alapon előbb utóbb mindenki megtalálhatja az alapokot.

Nanita answered 10 év ago

"kizárásos alapon előbb utóbb mindenki megtalálhatja az alapokot."
Én most ezt az időszakot élem, szinte mindent lehetséges dolgot próbáltam már kizárni, de még nem sikerült megoldani. :-((((

jaskó answered 10 év ago

Alacsonyak vagy magasak az értékeid? Mindkét estre tudok néhány okot felsorolni, héátha van közöttük olyan is, amire eddig nem gondoltál?

Nanita answered 10 év ago

Aranyos vagy Jaskó. 🙂
A nehézség kedvéért hol alacsony, hol magas.
Azt már kizártam, kizártuk, hogy nem fagyott meg és nem is buggyant meg.
Megpróbáltam új ampullát betenni a tollba, megnéztem, hogy a tollak jók működnek-e. Sőt mi több a Lantust átmenetileg lecseréltük Levemirre. Eddig a Lantusra, az ampullákra koncentráltam illetve a Lantus tollára.
Amire rájöttem és remélem ez lesz a megoldás. Pár hónapja írtam, hogy a Humalog tollat leejtettem. Akkor megnyugtattatok, hogy az a toll stabil, nem lehet semmi baja. Viszont tegnap azt vettem észre, hogy az ampullában a dugo elérte hétvégén ismét a fele részt és megint ugrál le-fel. Erre a drága férjem válasza mi volt: már ideje mondogatom, hogy mintha amikor elér a feléhez utána magasabbak lennének. Este kivettem az ampullát és áttettem Sanofis Tacti penbe (tudom, hogy a humalognak nem ez a tolla, de sajnos teljes áron nem tudom megvenni a Luxurát) és lássatok csodát, úgy néz ki, hogy ma reggel megtáltosodott a cukrom. Az emelt inzulint adtam be, mert hát napok óta nem reagáltam, és most éppen nem olyan rég hipoztam.
Lehet, hogy még is csak sikerült tönkre tennem a stabil tollat és ettől van pár hónapja borult értékeim? :-((( Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikeredtem.

Nanita answered 10 év ago

Vagy az ampullában a dugokkal lenne a gond?
Én már nem tudom, de most úgy érzem, hogy belefáradtam. 🙁

Sára Biró answered 10 év ago

Ismét volt beteg akinél a megromlott inzulin miatt magas vérc.értékek voltak,az ampulla csere után lassan normalizálódott a vércukor.

Lamár Krisztián answered 10 év ago

Hasonlókat tapasztalok én is. Kölföldön voltam, vittem magammal elég inzulint, de regeltől estig a napon voltunk, és az inzulint máshova nem tudtam máshova tenni, mint a zsebemebe. Két nap mulva elkezdett felfelé menni a cukrom. Most is ktasztrófális értékeim vannak >10. Pánik.