Milyen gyakran mértek éjszaka vércukrot?

KérdésekMilyen gyakran mértek éjszaka vércukrot?
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év
23 Válasz
Halász Gabriella answered 10 év ago

Eddig csak akkor mértem, amikor beteg voltam, vagy véletlenül rossz inzulint adtam be, vagy amikor hasmenésem volt… azaz beteg voltam.

Este addig nem adom be az éjszakai inzulint, míg nem megy fel 6 egész fölé!!… ha netán az alatt van.  Ezt olvastam a legelső cukormérő naplóm hátoldalán.

Ez így jó???

Sára Biró answered 10 év ago

 Az éjszakai inzulin a bázis inzulin, azt nem az aktuális vércukor szint szerint adagoljuk.Az" éjszakai "inzulin adagját a kezelőorvos határozza meg a vércukor profil alapján,ebbe beletartozik az éjszakai vércukor mérés is.

Marika answered 10 év ago

Éjfélkor mérek , általában azután alszom el és utána három óra körül hajnalban akkor szinte percre pontosan felébredek ébresztés nélkül . A reggeli mérés hét órakor +- öt tíz perc . Utána Humalóg és tíz – tizenöt perc múlva reggeli . Ezalatt elkészítem a reggelit , fél szelet barna kenyér , krém , vagy lapsajt és kávé kis tejjel .

rgyorgy answered 10 év ago

Én csak elvétve, nagy ritkán mérek éjjel vc-t. Este, pótvacsora előtt mérek, és az értékek függvényében adom az éjszakai inzulint (humulin N). A reggeli értékeim mindig stabilak, 4,7-5 között van. Számomra nagy segítség az excel naplóm, mert a különböző értékek különböző színei alapján, görgetve,, ha kell, az egész évi adataimat. pillanatok alatt végigtudom nézni. Tavaly nyár óta használom, és ma már jól látom, melyek azok az időszakok amikor várható, hogy módosítanom kell az adagoláson.Ugyanezt a módszert használjuk feleségemmel a vérnyomásunk nyilvántartására, a háziorvosunk örömére. Így sokkal könnyebb neki a kezelésünk.

Sára Biró answered 10 év ago

 György mint fenn is írtam az éjszakai inzulint nem szabad állandóan változtatni.

Hné M Melinda answered 10 év ago

 Szia Anita! Nem volt elég a lantus 24 órára. Fent volt egy hétig a sensor és akkor látható volt -este 6-kor adtam a lantust-hogy du. 3-4 óra tájban emelkedni kezd a cukrom. Ezután áttettük este 8-ra a délutáni jobb lett, de 9-10 óra tájban nagyon megemelkedett, a vacsi utáni hiába volt a helyén. Gondolom amig a lantus nem kezdett hatni. Mostdélben kell adnom 3 E-t amit lecsiptünk az estiből. De nem tudom… 2 napig jó volt, és ma megint. Én változatlanul úgy érzem, hogy éjjel hypo van, most mind a két éjjel mértem 24 órakor, első éjjel 13 volt, reggel 7, tegnap éjjel 8, ma reggel 14,5. Az esti vércukrom a reggelivel fordítottan arányos. De még várok, mert a bazis változtatásnál több nap kell mig beáll, most már jó lenne ha rendeződne.

Nanita answered 10 év ago

Szia Melinda.
Érdekes dolog ez a Lantus. Nekem is mindig a délutáni órákban, három óra körül battyog felfele. Előtte és utána is szuperek az értékek ( már amikor nem zavar be valami). Most azt találtam ki, hogy ebéd előtt megemeltem a rövid inzulin alap egységét és ebéd után beveszek Szelént. Most így jó, 10 alatt van a délutáni értékem.

rgyorgy answered 10 év ago

Sárika,. akkor én ezt nem érte3m. Gondozóban a Főorvos jól átnézte az excel táblázatot Kérdésemre az adagolásra, azt mondta, jól csinálom, csak így tovább.Akkor is volt, hogy változtattam az éjszakain. 6E van felírva, az alá sose megyek, csak emelni szoktam. Legfeljebb 1 E -el.  A napi adagot 34, és 41 egység között változtattam eddig. Így tudtam tartani a hba1c-t 5, és 5,3 között.

Sára Biró answered 10 év ago

György valószínű jók voltak az adataid és azért nem mondott semmit, lehet észre sem vette, hogy mindig változtatsz az N inzulinon.  Az R-et lehet változtatni,ha pl. krumplit, tésztát eszel akkor több inzulin kell, mintha székelylapősztat ennél, illetve a mozgás függvényében. Korábban is írtam, hogy ez a HbA1c alacsonynak tűnik és ebben biztosan vannak hipók, az azért veszélyes ebben a korban,mert hipo alatt könnyebben alakul ki ritmuszavar,illetve a sok hipo "agylágyulást" is elősegíti. Éjszaka 2-3 óra között azért kell időnként vércukrot mérni, mert át lehet aludni a hipot. Ezt olyankor érdemes megmérni, ha pl nagyobb fizikai aktivitás volt,  tartós gyaloglás, sport, ilyenkor kiürülhet  a májból a  glikogén (keményítő) és a szervezet igyekszik pótolni, és ezért a vérből veszi el a cukrot, ez hipoglikémiához vezethet. 
Természetesen mindig a kezelőorvos tanácsait kell megfogadni, tájékozódni azért lehet és legközelebb pedig rákérdezel.

rgyorgy answered 10 év ago

Kedves Sárika, csak irigykedve figyelem a Kapuvári gondozóba tartozó betegek helyzetét.Egy angyal vigyáz rájuk.Nagyon ritka ez a mai világban.Gondozóba legközelebb csak jövőre megyek. A háziorvos nagyon fiatal, és Ő maga mondta, nemigen tud tanácsot adni diabos témában. De látni, nagyon igyekszik behozni a lemaradást.Szót fogadok az éjszakai inzulinadással kapcsolatban. Köszönöm a tanácsokat, a törődést.