Mennyi alvásra van szükségünk?

KérdésekMennyi alvásra van szükségünk?
Ilona50 kérdezte ennyi ideje: 11 év
4 Válasz
Best Answer
Szabó Eszter answered 11 év ago

Ez mindenkinél egyéni. Az tény, hogy a csecsemőkortól haladva a felnőttkor felé csökken az alvásigény, de van akinek elegendő 5 óra, míg másoknak 9-10 órára is szükségük lehet. A fontos az, hogy igyekezzünk annyit aludni, hogy kipihenten ébredjünk, mert a kialvatlanságnak sok szövődménye lehet.

Krisztina Kiss answered 11 év ago

 Az első és legfontosabb tudnivaló: nincs minden emberreérvényes időtartam az alvást illetően. A felnőttek nagy része beállt azátlag 7-8 órai alvásra. vagyis én igy hallotam de szerintem sok mindentöl függ…

Violetta Varga answered 11 év ago

 Az alvásigény az ember élete során az évek előrehaladtával folyamatosan változik. A tudósok vizsgálatuk során azt vizsgálták, hogy az embereknek a különböző életkorokban átlagosan mennyi alvásra van szükségük úgy, hogy egészségükben ne történjen károsodás. 
Az újszülötteknek napi 16-18 óra kell, míg az óvodás gyerekeknek napi 10-12. Az iskoláskorúaknál és a kamaszoknál ez 9 órára csökken.

A pubertás korban a hormonális hatások következményeként megváltozik a belső biológiai óra. A tinédzserek általában később fekszenek, mint a fiatalabb gyerekek és a felnőttek, reggelente pedig tovább alszanak. Az átlagos tinédzserek 7-7,5 órát alszanak naponta a szükséges 8 helyett.
 Egy felnőttnek átlagosan 7,5-8 órára van szüksége, de ennek pontos értéke egyénenként is változik. Vannak például olyanok, akiknek 7 óra elég ahhoz, hogy ne legyenek fáradtak, míg másoknak akár 9 órára is szükségük lehet. 

A kutatási eredmények arra utalnak, hogy idősebb korban a biológiai óra diktálja a korai lefekvést és a kora reggeli kelést is. Sokak meggyőződése ellenére nincs arra utaló bizonyíték, hogy az időseknek kevesebbet kellene aludniuk, mint a fiataloknak. A kevés alvás ugyanis napközben náluk is álmosságot, figyelem- és memória zavarokat, illetve lehangolt kedélyállapotot okoz.

Az alvás mennyisége mellett legalább olyan fontos annak minősége is. Alvás közben ugyanis két fázis cserélődik: az R.E.M. (Rapid Eye Movement – gyors szemmozgásos) és az R.E.M. nélküli szakasz. Az R.E.M. szakaszban a légzés szabálytalanabb, gyorsabb és kevésbé mély. Nevét onnan kapta, hogy a szemek gyors mozgást végeznek mindenféle irányban, a végtagok izmai ilyenkor átmenetileg képtelenek a mozgásra. Ebben a fázisban álmodunk a legtöbbet; az agynak azok a területei aktívak ilyenkor, amelyek a tanulásban, a gondolkodásban, a dolgok megszervezésében vesznek részt. A R.E.M. fázisból a legkönnyebb felébredni, ez gyakran meg is történik (rövid időre, néhány másodpercre), erre azonban a reggeli ébredésnél nem emlékszünk.Akiknek általában nem zavartalan vagy túl rövid az éjszakájuk, azoknak nincs lehetőségük a két szakasz végigalvására, pedig mindkettő alapvető fontosságú az egészséges alvás sejtjavítást és növekedést végző funkcióinak kiaknázásához.

Zsóka answered 11 év ago

Idősebb korba kevesebb alvásra van szüksége az embernek.A gyerekeknek van a legtöbb alvásra szükségük.