jó pen mellett is “elfolyik” az inzulin..

Kérdésekjó pen mellett is “elfolyik” az inzulin..
Timi639 kérdezte ennyi ideje: 9 év

Sziasztok!
Novopen 4-et használok, Novorapiddal illetve Levemirrel. A problémám az, hogy néhány alkalommal (teljesen random) a patronban lévő gumidugattyú előre mozdul, míg a pen spiráljának a vége teljesen ugyan abban a helyzetben marad. Ezt ellenőriztem, több pennel is próbálkoztam, biztosan nem a pen a hibás. Amíg 1-2 egység folyt el nem is nagyon törődtem a dologgal, de múltkor előfordult, hogy 50 egység tűnt el. Olvastam egy másik fórumon régebbi hozzászólást hasonló problémával, de megoldásként eddig csak az szolgált, hogy beadás után leveszem a tűt, ezzel elég sok kellemetlenséget okozva.
Ha tapasztalt valaki ilyet, illetve megoldást tudna a problémára kérem jelezze.

Előre is köszönöm!

22 Válasz
katalin answered 9 év ago

 Ilyen velem is elöfordult hogy volt üres járat használat elött de nem tudtam miért.Ugyan ezeket az inzulinokat használom.Mostanában nem volt de volt mikor többször.

Timi639 answered 9 év ago

Igen, teljesen véletlenszerű, hogy mikor fordul elő sajnos.. Marad az, hogy leveszem a tűt, nem merem kockáztatni, hogy  megint egy egész napi adag csak úgy eltűnjön.

Sára Biró answered 9 év ago

 Szia Timi, üdv.az oldalon! Érdekes kérdést vetettél fel, korábban már volt olyan hogy üres járatban a pen, ezt még nem hallottam.Kati te is tapasztaltál ilyen,nem említetted? Nem az ampulla dugattyúja  mellett szivárog?

Timi639 answered 9 év ago

Nem a dugattyú mellett szivárog, levegőbuborék sincs ilyenkor az ampullában. Volt rá példa, hogy megjelölgettem, hogy hol áll a dugattyú, és egyszerűen előrecsúszott.

Nanita answered 9 év ago

Ajajj akkor én is résen leszek, mert Novorapidot használok.
Igen, Katalin emlékszem rá, hogy nem is olyan régen írtad, hogy gondod van az inzulinnal, sőt pár hónapja Melinda is említette, hogy nem tudja, hogy a Novopen 4-el van e gond vagy az inzulin ampullájával.
Szomorú vagyok, mert akkor most a szivárgó, folyó Lantus mellett még erre is oda kell figyelnem. :-(((

rgyörgy answered 9 év ago

Nálam akkor szokott szivárogni, mikor a tű kezd eldugulni. Tűcsere után már rendesen működik. /egy darabig/ :-))

Sára Biró answered 9 év ago

 Érdekes nálunk nem igen ritkán panaszkodnak a betegek, ha rossz a pen akkor kicseréljük,vagy adunk tartalék beadó tollat.Többiek, tapasztalat??

Nanita answered 9 év ago

Sára, ezt a problémát a toll csere sajnos nem orvosolja és a tartalék beadó toll sem.
Az inzulint gyártó cégeknek kellene valamit csinálni már, javítani a minőségi ellenőrzéseken, más üveget, más dugót…. használni, mert ezek szerint mindegyik gyártónál gondok vannak. És ez nagy baj. Mert akármelyiket is használjuk, egyiknél sem stabilak az inzulinok: egyiknél akad a dugó fél ampullánál, másiknál a hosszú rendszeresen folyik-szivárog-repedt az üveg, a másiknál eltűnik az inzulin…..Nálam jelen esetben ezek szerint sem a hosszú, sem a rövid nem stabil, így hiába szeretnénk jó értékeket és teszünk meg érte mindent.

Sára Biró answered 9 év ago

 
http://blog.keva.hu/?p=1682
http://blog.keva.hu/?p=1606
Érdemes megnézni ezeket az inzulin beadó tollakat, milyen nagy fejlődés történt az évek során, ma már eldobható tollak is vannak. 

Sára Biró answered 9 év ago

 Másnál van hasonló tapasztalat? Figyeljétek,akkor  és jelezzétek!