Ismerőseim között van több cukorbeteg és inzulinozzák magukat és azt állítják,hogy azóta sokat híztak! Lehet ebben valami?

KérdésekIsmerőseim között van több cukorbeteg és inzulinozzák magukat és azt állítják,hogy azóta sokat híztak! Lehet ebben valami?
Krisztina Kiss kérdezte ennyi ideje: 12 év
2 Válasz
Best Answer
jaskó answered 12 év ago

Véleményem szerint több oka is lehet a hízásnak. Az egyik az inzulinadaok mennyiségével függ össze. Amennyiben a vezetett diabestesz napló adatai gyakran ismétlődő és viszonylag alacsony vércukor értékeket rögzítenek el kellene gondolkodni az inzulinadagok módosításán. Ha a beteg felhatalmazást kapott, akkor megteheti önmaga is, ha nem, akkor a szakorvosa véleményét kérje ki. Agyakori alacsony vércukor értékek miatt éhesebbek vagyunk és a szükségesnél többet eszünk, aminek következtében bekövetkezik a hízás. A másik lehetőség, a rosszul értelmezett szabadság érzet, amit az inzulin biztosít a beteg számára. Már nem vagyok tablettás, már úgy élhetek, mint egy egészséges ember, tehát már nem kell diétáznom, akár nem is kell magamra figyelnem, tehát ehetek szabadon és számolatlanul. Hát kedves betegtársak ez az amit nem tehetünk.
Megoldás:
Helyesen beállított inzulin adag, gyakori és kellő időben végzett mérések, ezek rögzítése a naplóban, helyesen alkalmazott diéta és a mozgás, ami legyen kitartó és egyenletes. Amennyiben magunk nem boldogulunk, irány a szakrendelő, vagy a diétás nővér.
A diétás tanácsadásokról  meg van a magam különbejáratú véleménye, de ez egy új kérdés feltevést is megér.

Sára Biró answered 12 év ago

Nagyon megfontolandó a Jaksó hozzászólása! Véleményem szerint sokszor túl vannak inzulinozva a betegek! Elromlik a vércukor,mert többet ettünk ,akkor emelünk a prandialis / a rövid hatású inzulinon/ és már is itt a hízás!
Soha nem szabad elfelejteni,ha valamivel többet ettünk,akkor a mozgással korrigálni! Természetesen ez sem elég mindig,de ne egyből az inulinon emeljünk,mert annak a hízás a következménye! Ahogy nő a testsúly ismét nagyobb az inzulin szükséglet és ez így folytatódik..