Honnan lehet megtudni,ha a pajzsmirigy rosszul működik?

KérdésekHonnan lehet megtudni,ha a pajzsmirigy rosszul működik?
Ati42 kérdezte ennyi ideje: 11 év
22 Válasz
Best Answer
Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 A pajzsmirigy elváltozásai számos tünet kialakulásában játszhatnak szerepet. Attól függően, hogy alul-, vagy túlműködés alakul ki jelentkezhet hízás, aluszékonyság, fázékonyság, vagy épp felgyorsult beszéd és gondolkodás, hasmenés, izzadás,dülledt szemek,ha alul müködik a pajzsmirigy akkor pedig fogyás!  A nyakon kisebb dudor( azaz göb, ami nőhet ha nincs kezelve a betegség) jelentkezik emiatt köhögés ami elég sokxor előfordul,rekedtes hang,a lépcsökön való közlekedés ilyenkor katasztrófális,alig kap az ember levegőt többxör meg kell állni!!Endrokrinológushoz kell fordulni ha valaki ilyesmit észrevesz magán ,igen rossz betegség azt tudom:-(

Krisztina Kiss answered 11 év ago

VÉRVÉTELRE KELL , HOGY BEUTALJANAK ÉS OTT NÉZIK MEG A TSH SZINTET. HA JÓL TUDOM.

Ati42 answered 11 év ago

 Köszönöm a segítséged Krisztina és Zsuzsanna! Nektek is volt gond a pajzsmirigy működéssel?
 Nekem gyógyszert kell szednem és egy hónap múlva ismét kell mennem vérvételre,mert alulmüködik a pajzsmirigyem és ez is okozhatta a magas vércukor értékeket mondta az orvosom. 

Krisztina Kiss answered 11 év ago

ANYUKÁMNAK VAN PJZSMIRIGY PROBLÉMÁJA ONÉD TUDTAM.ÖNEKI IS MOST IRTAK HORMON GYOGYSZERT.

Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 Kedves ATI42 ,nekem van is paizsnirigy problémám,2005-ben operáltak és minden pajzsmirigyem kivették,  azóta napi 1. szem lh-thyroxint szedek,a helyzet valamivel jobb de hizással küzködöm! aki pajzsmirigy beteg annak ugy se kell ezt mondani ,borzasztó a hizás az biztos! (főleg ha vannak más betegségek is mellette)!

Ati42 answered 11 év ago

 Zsuzsanna én is híztam,de mintha jobb lenne amióta a gyógyszert szedem,de a cukraim jobbak. Majd kiderül a vérvételen,hogy alakul a pajzsmirigy. Azt mondták lehet csökkenthetem a gyógyszert.Én 50-et szedek, ez sok? Zsuzsanna te mennyit szedsz? Köszönöm a válaszokat Krisztinának is.

Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 Kedves Ati42,én 100-as l-thyroxinból napi egyet,5-éve már! Reggel kel bevennem mindig azonos időben,amúgy meg nagyon sok pajzsmirigy beteg panaszkodik hizásra ,műtét után is sajnos rosszbetegség nagyon,de hát mit tehetünk!Valahol olvastam h a csernobil robbanásától (vagyis óta)nagyon sok a pajzsmirigy beteg,sőt a daganatos betegségek száma is nőtt !

Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 4. Pajzsmirigy-mûtét és testsúlygyarapodás 
Elsõsorban nõk és fõként változó korban lévõ nõk esetén fordul elõ, hogy a mûtét utáni elsõ évben 5-10 kg-ot is híznak. Ezt azok is nem ritkán tapasztalják, akiknél minden alkalommal normálisak voltak az ellenõrzés során a pajzsmirigy-hormon szintek. Ennek oka nem ismert, de valószínûsíthetõ, hogy az anyagcsere, energiaháztartás szervezõ központjának számító pajzsmirigy mûtéti megkisebítése után jó néhány hónapra van szükség az új egyensúly beállásához. Teendõ ilyen esetben vagy a kalóriabevitel csökkentése vagy a fokozott testmozgás. 
Azoknál, akiknél csökkent pajzsmirigy-mûködés alakul ki a hízás elkerüléséhez nem minden esetben elegendõ a pajzsmirigy-hormon készítmény használata, szintén szükség lehet a kalóriabevitel csökkentésére és a fokozott testmozgásra. Itt külön szólni kell arról a nem ritka tévhitrõl, mi szerint a pajzsmirigy-hormon készítmény hízást okozna. Ennek a tévhitnek az az alapja, hogy nagyon gyakran még mielõtt tünetet okozna, már kimutatja a laboratóriumi vizsgálat a csökkent pajzsmirigy-mûködést. Körülbelül arra az idõszakra esik a korábban kialakult csökkent pajzsmirigy-okozta hízás, amikor a gyógyszert erre elkezdi szedni a beteg. Ahogy a csökkent pajzsmirigy-mûködés tüneteinek kialakulásához is több hétre van szükség, úgy a gyógyszer hatásának kialakulásához is". Ennek következménye az, hogy épp akkor kezd el hízni valaki, amikor elkezdi szedni a gyógyszert. "Nekem operáció után hangxál bénulásom lett ,hónapokba telt mig ujra normális hangom visszatért!!
 

Zsuzsanna Német answered 11 év ago

 Engedjétek meg h beirjak szinte egy kétségbe esett irást ,ezt egy pajzsmirigy beteg irta ,tanulságos ha tehetitek olvassátok el!!  "  A pajzsmirigybetegséget én is  át  éltem és élem most is. Az Endokrin orvosom folyton kinevet mikor mondom hogy nem eszem sokat sőt, igen igen keveset. Ezt ő nem hiszi el, pedig már 5 éve ismer, hisz 5 éve mutatták ki hogy alulműködik a pajzsmirigyem. Előtte egy életerős, örökmozgó (futottam) mosolygós lány voltam a magam 65 kg-jával, mely a 168 cm magasságpomhoz tökéletes volt. Ellenben mos 10 éve(ebből 5 évnyi letrox 50 szedése után is) 120 kg vagyok, és megjelentek 2007 óta a ,,számtalan mennyiségű,, (az orvosi papíromon ez áll) cystáim, ami gyakorlatilag ki is zárja azt hogy gyermekem legyen, holott 1 éve férjnél vagyok és 1,5 éve folyamatosan próbálkozunk a gyermek áldással, dehát mostmár tudom hogy felesleges ilyen álmokat szövögetnem. A cikhez csak annyit tudok hozzá tenni, hogy hiába voltam 5 évig folyamatos orvosi kezelésen, egy fabatkát sem ért! Nyugodtan kijelenthetem, hogy egy emberi roncs lettem 26 éves koromra ezzel a ,,jól kezelhető betegséggel,,
Eddig minden reggel úgy keltem fel hogy holnap majd jobb lesz! És én nem hagyom magam! Ez nem olyan sújjos betegség, majd minden más lesz, én meggyógyulok…
De mostmár 5 év távlatából látom, ebből nincs kiút!"
Üdvözlettel, egy beteg ember!  El lehet gondolkodni!

Katalin Nagy answered 11 év ago

 Köszi Zsuzsanna! Szívesen olvasom a hozzászólásaidat. Véleményem szerint is sok ember életét megkeseríti az elhízás,és a pajzsmirigy hormon működés zavara.  Reméljük,hogy talál kiutat,soha nem szabad feladni,mert az élet drága. Arra kell gondolni,hogy fejlődik a tudomány és mindenből lesz kiút,csak remélni kell,addig is mindent meg kell tegyünk az egészségünk érdekében. Mozogni,úgy étkezni hogy a közérzetünk jobb legyen.