HA VALAKIT ÁLMÁBAN ÉRI A HYPOGLIKÉMIA FELTUDJUK KELLTENI BELÖLE?

KérdésekHA VALAKIT ÁLMÁBAN ÉRI A HYPOGLIKÉMIA FELTUDJUK KELLTENI BELÖLE?
Krisztina Kiss kérdezte ennyi ideje: 11 év

VAGY AZONALD ORVOS HIVJUNK HOZZÁ.

3 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 11 év ago

Eszméletlen állapotban a beteg itatgatása tilos, mert nem tud nyelni, és étel kerülhet légcsövébe.
Görcsölő betegnél vigyázni kell, hogy ne verje be a fejét, ne törje el végtagjait speciális problémát jelent az éjszakai, alvás alatt jelentkező hipoglikémia.
Ha a beteg éjszakai verejtékezésről, köhögésről, nyugtalanságról, szapora szívverésről számol be, a vércukorvizsgálat az éjszaka közepén is el kell végezni. Első feladat a vércukorszint emelése ezt 10-20 gr gyorsan felszívódó szénhidráttal.Ilyenek az egyszerű cukrok szőlőcukor, kevés vízben oldott kristálycukor tömény oldata, gyümölcslé, tej,vagy stb. Ezek a szénhidrátok bár gyorsan megemelik a vércukorszintet, gyorsan feldolgozódnak, nem képesek azt stabilizálni, ezért, amikor a beteg már jobban van, el kell fogyasztania lassabban felszívódó – keményítő tartalmú – szénhidrátot is, kekszet, kenyeret.
Ha a hipoglikémia már olyan fokú, hogy a beteg nem táplálható, görcsöl vagy eszméletlen, az izomba glukagon injekciót kell adni,vagy intravénás glucoz bevitel jöhet szóba . A glukagon injekció  felírható a cukorbetegek részére. Pár percen belül hat, a beteg képes táplálkozni, és így el tudja fogyasztani a szükséges szénhidrátmennyiséget. Vigyázni kell arra, hogy az ampulla ne legyen lejárt. Ha többször adagolják a hipoglikémia kezelésére, a glukagon elveszíti hatékonyságát. Nem adható glukagon, ha jelentős alkoholfogyasztás valószínűsíthető.

stewes answered 11 év ago

Próbáltam beszélni gúgli barátommal, de nem találtam olyant, hogy alvó betegről tudni lehet, hogy hipózik, s ha tudjuk, mi a teendő. Éjszaka hipóra jellemző tünetekről beszámoló betegről több írás is szól, házilagos megoldást javasolva. Az nem tér el a szokásos módszertől, azaz gyorsan felszívódó CH, majd ezt követően lassan felszívódó CH bevitele is.

Krisztina Kiss answered 11 év ago

De van sajnos olyan eset is, amikor minden előzetes figyelmeztető jel nélkül a beteg eszméletét veszti. NOS AKOR NEM ADHATOK NEKI SEMI SE ENNI SE INNI .