ha megszünik a novorapid hatása, megemelkedig a cukrom,pedig nem eszem semmit.

Kérdésekha megszünik a novorapid hatása, megemelkedig a cukrom,pedig nem eszem semmit.
anikó9 kérdezte ennyi ideje: 8 év

 Már irtam ide, hogy kb 2 hete Novorapidra, és Levemirre. állítottak. Előszőr 4 E kezdtem a gyorshatásút, utána fölmentünk 7 E-re. levemirből 12 E kapok. Az a probléma, hogy étkezés után még mindig magas 8.8 körüli értéket mérek Három órára rá lemegy 6.8-ra, de amint véget ér a novorapid hatása, újból emelkeni kezd a vércukrom. 8.0 ra, pedig nem eszem semmit. Mitől lehet ez? Lehet, hogy nekem ez nem válik be. Már gondoltasm, hogy vissza állok a Humulira, mert ott nem volt ilyen probléma. Reggel egyébként 6.8 körül van. Nem értem az egészet. Köszönöm ha valaki tud segíteni. 

3 Válasz
Sára Biró answered 8 év ago

 Kedves Anikó! A NovoRapid hatása 3-3,5 óra,nem azzal van a gond.Valószínű nem elég a Levemir, az hat étkezés előtti  vércukor értékre. Inkább azt figyeld meg,hogy mit ettél. Vércukrot mérni étkezés előtt, után 1,5 órával, lefekvéskor ,éjjel 2-3 órakor kell mérni.Ezeket az adatokat lejegyezni , ennek megfelelően lehet titrálni az inzulint.

Örülnék,ha az általam feltett kérdésre válaszolnál,  úgy érzem nem sok mindent jegyeztél meg a rendelőben. Bocsánat,ha tévednék?

Nanita answered 8 év ago

Szia Anikó,

nekem is kb. ugyanez a jelenségem.
Étkezések után nekem is lemegy a cukrom szinte 2 mmol-al is ami nem jó, utána pedig ahogy múlik a Novorapid hatása úgy emelkedik. Én arra jutottam de minden ember más, hogy kevesebb kell a Novorapidból, mert az nem jó, hogy étkezés után másfél óra elteltével lefele zuhan a cukor, akár ezzel egy kisebb hipot okozva. Az is lehet, hogy az étkezések előtt mért "magasabb" értékek pedig azért vannak, mert a bázis inzulin nem elégséges.

Agnes Kovacs answered 7 év ago

a tápanyagok inzulinigénye nem a Ch függ ebben látod is tapasztalhatod, amikor a novorapid hatása nem elegendő. Vannak olyna ételek amikre nem az a megoldás h étkezéshez betolom a Ch kalkulált egyéni inzulinadagot oszt jól van mert a tápanyag vércukoremelő hatása illeszkedne az inzulin hatásának görbéjéhez, ez nem igy van sajnos. A étkezési gyorshatású inzulinok  egy fix görbe mentén hatnak a kaják, ételek pedig nem ehhez a görbéhez illeszkednek időben, ezért vannak olyan ételek amikre két részletben kell tolni étkezési inzulint mert időben az étkezést követően akár 5-8 óráig is igényelnek még inzulint, ha csak egy részletben azonnal betolod akkor hipot is okozhat majd később épp úgy mutatja az inzulinigényt. Arra még én sem jöttem rá mi befolyásolja azt h nem illeszkedik a gyorshatású inzulin görbéjéhez, volt h azt hittem a kalória és  azsírtartalom lehet erre magyarázat de van h ez sem igaz… azt kell tudnunk és kitapasztalni melyik az a tápanyag ami időben hosszabban igényel gyorshatású inzulint mint annak a hatása kitartana.