Fogyasztó reggelik, halottatok róla?

KérdésekFogyasztó reggelik, halottatok róla?
Pityu kérdezte ennyi ideje: 10 év

Egy német származású táplálkozási szakértő elsőként vizsgálta azt, hogy miként hat az elfogyasztott reggeli az étvágyra, illetve az esti nassolásra. Kísérletei során bizonyította, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli nagyobb teltségérzetet, jóllakottságot eredményez, aminek köszönhetően a nap során kevésbé intenzív az agynak azon tevékenysége, amely az élelemért való sóvárgásért felelős. Az ilyen reggeli egyben csökkentette az esti nassolásra való hajlamot is. Van tapasztalatok e-téren? Én álatában tojást reggelizek.

5 Válasz
Pityu answered 10 év ago
  • A húsfélék biztos fehérjeforrások. Amennyiben diétázol, válassz reggelire sovány csirkemellsonkát. 100 g 95 kcal-t tartalmaz, és 19 g fehérje van benne.
  • Egy kistányér túró némi gyümölccsel tökéletes reggeli lehet. 100 g sovány tehéntúró körülbelül 80 kcal, és 14 g fehérjét tartalmaz.
  • A tojás tökéletes reggeli, ami kellő energiát ad a délelőtthöz. Fogyaszthatod főtt vagy lágy tojás, tükörtojás, illetve rántotta formájában. Egy átlagos tojás valamivel többet nyom, mint 50 g, körülbelül 85 kcal-t tartalmaz, 0,4 g Ch értékkel és 7 g fehérje van benne.
  • Ha épp most szoktatod magad a reggelizés gondolatához, kezdetnek megteszi egy csésze tejeskávé, pár szem korpás keksszel. 1 dl tejeskávé nagyjából 50 kcal, és 3 g fehérjét tartalmaz. Nem mellékesen pedig emésztésserkentő hatású.
  • Az elmúlt években egyre több negatívum derült ki a tejről. Ha nem vagy laktózérzékeny, érdemes olykor reggelire fogyasztanod egy-egy pohár házi tejet. 1 dl tehéntej 44 kcal, és 3 g fehérje van benne. 2 dl tej körülbelül 240 mg kalciumot is tartalmaz, az a napi szükséglet negyede.
  • Egy pohár élőflórás natúr joghurt akkor is könnyen lecsúszik, ha egyébként nem szoktál reggelizni. 100 g natúr joghurt 74 kcal, és 4 g fehérjét tartalmaz. Ha inkább a gyümölcsös változatot kedveled, készítsd el magadnak otthon joghurtból és szép. érett, tiszta gyümölcsdarabokból. A joghurt egyébbként biztos kalciumforrás.
  • A szójából készült tofut a távol-keleti konyhaművészet ismertette meg a nyugati világgal. 100 g tofu 77 kcal, és 8 g fehérjét tartalmaz.
  • 100 gramm párolt brokkoli egy felnőtt ember napi kalciumszükségletének a felét tartalmazza. 100 g. zöldségben: 35 Kcal; 7,2 g CH és 2,4 g fehérje található.
Krisztina Kiss answered 10 év ago

 Én felvágotatat reggelizem átlagban, de ha reggelizek akkor ebéd nem érdekel átlagban délután 4 körül eszem.

Sára Biró answered 10 év ago

 Pityu én azt vallom, hogy mindenből kell enni, nem szabad azért minden nap reggelente tojást enni. Egy -két szelet lassan felszívódó CH tartalmú kenyér, mellé folyadék, vagy aki felvágottat eszik,akkor zöldségféle pl.retek,paprika vagy éppen ami van. Egy cukorbeteg étrendje nem billenhet át a zsír és a fehérje fogyasztás javára. 50-55 % CH kell legyen és lehetőleg rostgazdag legyen,akkor kevésbé éhezünk meg.
Reggel a tej fogyasztás azért nem javasolt,mert gyorsan emeli a vércukrot,de a sajt fogyasztható,lehetőleg a sovány sajtféle fogyasztható.
Ti mit szoktatok reggelizni???

Agnes Kovacs answered 7 év ago

A fehérje kalóriatartalma (4,1Kal) Ch-val épp ezért semmivel nincs kevesebb inzulinigénye , ezért nem értem miért vélik azt a cukorbetegek h hazsnosabb a fehérje vércukorcsökkentés normalizálásában. A fehérjék időben sokkall tovább igényelnek inzulint mint a CH-k, a tojásnak is magas az inzulinigénye, ráaádsul a koleszterinszintet is emeli, amúgy egészséges de ezt is mértékkel lehet csak fogysztani mint bármi mást. Én reggel nem igazán eszem semmit, nem bírok enni ezt szoktam meg és a diabéteszem után 4 évvel a kezelődokival egyeztetve el is toltam a reggelit tízórai irányába. Én alapvetően a saját étkezési igényeim szerint eszem, ami szerencsésen az anygcserémhez is igazodik. Reggel sokkal több inzulin szükséges a szervezetnek étkezések nélkül is, ez mindenkinél igy van ekko a legalacsonyabb az inzulinérzékenység napközben egyénileg változik. Én délben és este étkezem a legtöbbet , de akkor többet is ehetek mint reggel egységnyi inzulinhoz és nem is hízlal ha este 11-kor vacsizom, persze mértékkel eszem de a saját étkezési igényeim szerint, amikor megkívánom a kaját és van időm is i.

Agnes Kovacs answered 7 év ago

reggelire valami könnyű kaját kefirt, müzlit, gabona magvakat eszem, de már tízóra körül és a második kávéval….