Elképzelhető hogy a szervezete megszokja az inzulint.

KérdésekElképzelhető hogy a szervezete megszokja az inzulint.
kontra istvánné kérdezte ennyi ideje: 11 év

Ezt azért kérdezem mert nekem 3 napja elég magas a cukrom és ugyan úgy pontosan  adom be az inzulint mint máskor. A magas azt jelenti, hogy 8,8  9,7  7.8

8 Válasz
Sára Biró answered 11 év ago

Kedves Icu ! A frontok mindenképpen befolyásolják a vércukrot,meg ha sokáig melegben van az inzulin akkor hatástalanná is válhat,erre mostanában több eset is volt. Ezek a vércukor értékek étkezés
 utániak ? ,
mert akkor nem annyira magasak!
Viszont arra is van példa,hogy egy idő után az inzulint másikra kell cserélni pl.ha tartósan magas vércukor értékek vannak,diéta és megfelelő mozgás mellett,illetve gyakran fordul elő hypo

pityu72 answered 11 év ago

Ezek mind előfordulhatnak,de meg lehet szokni az inzulint is,vagyis nagy adagot kell adni.Nálam már két alkalommal is váltottak most Novorapid és Levemirt  (igaz nem tudom le szabad-e írni?)adok és ezzel teljesen jók lettek a vércukor értékeim Egy másik szempont,hogy sokáig dohányoztam és sikerült elhagynom a cigit és elkezdtem hízni. de ami után ezt az inzulint adom fogytam is és a közérzetem sokkal jobb.

kontra istvánné answered 11 év ago

Szia Sárikám a cukrom étkezés előtt és étkezés után is magas, az inzulint mindig hűvös helyen tartom. A diétát ugyan úgy betartom mint ez előtt, igaz néha eszek gyümölcsöt de nagyon keveset 1db barackot vagy 1 szelet görögdinnyét. Mozogni meg mozgok mert sokat kerékpározok.

Sára Biró answered 11 év ago

 Icukám van olyan,hogy le kell cserélni az inzulint! Esetéeg ilyenkor a bázison szokott a diabetológus emelni,feltéve ha éjjel nincs hypo!
Hány egység inzulint adsz?

kontra istvánné answered 11 év ago

Sárikám reggel 12 délbe 10  öt órakor 14 este 10 órakor 20 egységet. Augusztus 6 án megyek ellenőrzésre  és akkor meg beszélem az orvossal.

Sára Biró answered 11 év ago

 Icukám ez nagy adag. Nem mondták,hogy a rövid hatásúból lehet 1-2 egységet emelni,ha magas a vércukrod? 

kontra istvánné answered 11 év ago

De igen mondták és én meg is teszem de mostanában nem sokat ért. Én arra gyanakszom még mindig, hogy a szervezetem meg szokta ezt az inzulint. Ma reggel is 9,8 volt most megmértem 10 órakor és 7,2.

Sára Biró answered 11 év ago

Nagyon fontos profil vércukrot készíteni,éjjel 2-3 óra között is  vércukrot mérni (mert éjszakai hypoglikémia következménye is lehet a reggeli magas vércukor)és ezeket az értékeket a naplóba beírni,ennek alapján a diabetológus tudja,hogy kell emelni az inzulin adagon,vagy csökkenteni kell. Sokszor a reggei magas vércukornak éjszakai hypo állhat a hátterében. Ha nincs hypo,akkor tud emelni az orvosod a bázis inzulinon!