Diabetesz.

KérdésekDiabetesz.
Zsuzsanna Német asked 5 év ago

 KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ LENNE ,MIVEL EGY KÉT HÓNAPJA MAGASABBAK  A VÉRCUKOR ÉRTÉKEIM  ÍGY  JANUMET TABLETTÁM MELLÉ (AMIT 3-ÉVE SZEDEK MÁR ,NAPI 2-SZEMET)  A FŐORVOS ÚR ÍRT MÉG DIAPRELL 60MG-OS TABLETTÁT AMIBŐL MÁSFÉL SZEMET MÉG KELL SZEDNEM! VAN E-ITT KÖZTETEK OLYAN AKI UGYANCSAK DIAPRELLT SZED MERT ÉN KIS HÍZÁST VÉLTEM FELFEDEZNI A SZEDÉSE ÓTA,ANNAK ELLENÉRE HOGY VIGYÁZOM AZ ÉTKEZÉSRE ÉS MINDEN ESTE SZOBABICIKLIT IS TEKEREK!! IGAZ NEM IGAZÁN VISZI LE A VÉRCUKOR ÉRTÉKEMET,MERT MÉG 9-10 KÖRÜL VANNAK AZ ÉRTÉKEIM! TAPASZTALT E-VALAKI ILYESMIT A DIAPRELLNÉL,NA PERSZE JOBB ÉTVÁGYAT IS CSINÁLNA HA ENGEDNÉM!! NEM KÖNNYŰ,SAJNOS FENYEGET A INZULINOS KEZELÉS,ELŐRE IS KÖSZÖNÖM A VÁLASZOKAT!!  

7 Answers
Sára Biró answered 5 év ago

 Zsuzsa valóban fokozhatja az éhségérzetet a 90 mg Diaprel MR.Írd le ide milyen vércukor értéket mérsz étel előtt és étel után 1,5 órával,illetve egy éjszakai mérést is. Alacsony érték egy sincs, nincs olyan ,hogy kiverne a víz,vagy gyengének éreznéd magad. Ha valami furcsát éreznél,olyankor mérjél vércukrot.

Zsuzsanna Német answered 5 év ago

 Sárika olyan volt hogy gyengének éreztem magam ,víz nem vert ki,de szívdobogás erős volt!!Amúgy én mindíg jól bírtam az éhezést,de mostanság megérzem hogy ennem kell valamit,Kedden el voltam fodrásznál reggel 7-re mentem természetesen előtte bevettem a cukor gyógyszereim,nem ettem sokat mert nem kívántam ,egy sajtot semmi többet meg víz,9-órára lettem készen de már nagyon nem voltam jól alig vártam hogy jöhessek haza reggelizni!!Az értékeim 9,5/ 9,9 -egyik este 10 órakor mértük 6,7-volt el sem akartam hinni!!A szobabiciklit minden este tekerem becsületesen ,de félek mert nagy súlyra, még kg-az borzalmas lenne!!Köszönöm szépen a választ!!

Sára Biró answered 5 év ago

  Zsuzsa soha nem szabad úgy bevenni a gyógyszert,hogy nem eszel!!!! Súlyos hypoglikémia alakulhat ki, lehet ritmuszavar stb….

Zsuzsanna Német answered 5 év ago

 Köszönöm szépen a választ Sárika!   De meg is érzem már az éhséget ennyi cukor gyógyszertől,enni kell de mindíg keveset!! Nem tudok már éhezni!

Sára Biró answered 5 év ago

A 90 mg Diaprel növeli egy kicsit az étvágyat, lehetőleg rostban gazdagon kell étkezni, az segít egy kicsit abban,hogy örökké ne legyél éhes. Pld. a zabkorpa kefirben laktat, egészséges és nem leszel annyira éhes.Amennyiben az étkezés utáni vércukor -értékeid csökkennek a Diaprelt lehetne csökkenteni.Ha ismételten 6 körül van az étkezés utáni 1,5 órás a vérc.,akkor a Diaprel adag csökkenthető. A szobabicikli szuper dolog,hajrá!,csak gratulálni tudok! 🙂

Zsuzsanna Német answered 5 év ago

 Köszönöm szépen! Nem tudom hogy jó e vagy nem de nem akar a vércukraim értéke 9-alatt lenni’de jó jel hogy 10 vagy 10-fölött már nincs az érték!

Sára Biró answered 5 év ago

 Szia Zsuzsa! Jó jel,hogy nincs 10 felett. Mennyi az étkezés előtt,étkezés után 1,5 Ó,illetve az éjszakai érték?