Depresszió

KérdésekDepresszió
Zsuzsanna Német kérdezte ennyi ideje: 10 év

 Néha fordítva hat az antidepresszáns! !MTI2011. december 12., hétfő 11:15|  A depressziósok ötöde rosszabbul lesz, amikor állapota kezelésére hatóanyagot tartalmazó szert szed, mint placebo mellett – állapították meg amerikai kutatók. Az Archives of General Psychiatry című szakfolyóiratban közzétett eredmények felhívják a figyelmet arra, hogy milyen fontos gyorsan azonosítani, miként reagál egy páciens a számára felírt szerre – mondta Ralitza Gueorguieva kutatásvezető, a Yale Egyetem munkatársa.Metaelemzésükben a kutatók hét korábbi tanulmány adatait vetették össze, melyekbe 2500 depressziós pácienst vontak be, akik legalább két hónapig szedtek valamilyen antidepresszáns szert vagy hatóanyag nélküli tablettát.A placebót kapott depressziós emberek állapota kis mértékben javult. A hatóanyagot tartalmazó szert szedőknél kétféle választ találtak: négyötödüknek jelentősen javult állapota, a maradék ötödnek azonban nem enyhültek a depressziós tünetei, ám szenvedtek a gyógyszer mellékhatásaitól. A szakemberek hangsúlyozták, hogy nagyon fontos nyomon követni a páciens reagálását egy antidepresszánsra, és olyan megoldást keresni, ami valóban enyhíti a tüneteit.      Lehetne mesélni róla az biztos!! HA LENNE KEDVETEK MEGIRNI HOGY NEKTEK ( AKI SAJNOS ILYESMI BETEGSÉGBE SZENVED)HOGYAN HATOTTAK A DEPRESSZÁNSOK!!

7 Válasz
Szabó Eszter answered 10 év ago

Kedves Zsuzsa!

Aki ilyen gyógyszert szed, mindenkinek elmondjuk, hogy kel 2-4 hét, mire a hatását is érzi a beteg. Addig lehetséges, hogy csak a mellékhatások jelentkeznek. Valóban fontos, hogy a beteg olyan gyógyszert kapjon, amitől jobban érzi magát, de ezt mindenkinek magának kell kitapasztalni, és visszamenni az orvoshoz, ha két hónap után sem érez javulást. Mert ugye elvileg a beteg havonta látogatja az orvosát, ha pszichiátriai szert szed.
A cikkel kapcsolatban kérdéses a placebo alkalmazása, mert nem tudni, hogy olyan placebot adtak, ami azért valamilyen mellékhatásokat is kiváltott, vagy teljesen "hatástalan" maradt. Ez azért fontos, mert újabb vizsgálatok kimutatták, hogy abban a gyógyszerben, aminek semmilyen (ici-pici) mellékhatása nincs, a betegek nem bíznak meg. Az egyötödnyi beteggel kapcsolatban azt gondolom, hogy valószínűleg az orvos-beteg kapcsolat nem lehetett a legjobb, ha két hónap után még nem váltottak neki gyógyszert, illetve a betegek "belenyugodtak" abba, hogy nekik ennyit ér a gyógyszer, és eszükbe sem jutott talán másikat kérni.

A hangulat – és szorongásos zavarok kezelésében sok múlik a betegen is, mert ha csak kívülről várja a csodát, és nem hajlandó semmit tenni magáért, akkor korszerű és modern gyógyszerek mellett is rosszul fogja érezni magát, míg ha próbál változtatni az életmódján, a gondolkodásán, a viselkedésén, valószínűleg kevesebb gyógyszer is elegendő lehet, illetve a rosszabb napokat sem élik meg olyan tragikusnak, mint aki belesüpped a problémájába. Valóban nem lehet minden problémát megoldani, de azt meg lehet változtatni, hogy hogyan gondolkodunk róla, legyen szó krónikus betegségről, párkapcsolati problémáról, hozzátartozó elvesztéséről.

Mindig nagyon fontos, hogy a beteg figyelje saját magát, és próbáljon ő is tenni a gyógyulásért, ne csak kívülről várja a megoldást, mert mindenkinek magának kell megharcolnia a harcait, átvenni ezeket nem tudjuk. Csak segíteni, hogy jobb fegyverei legyenek a harchoz.

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Kedves Esztike ! Köszönöm szépen ezt a szép választ! Annyit irnék hogy sajnos én is azok közé tartozom akik beletörődtek a kapott gyógyxerbe ,és nem mertek váltani , féltem a mellékhatásoktól!A CITALOPRAM ORION 10MG-OS amit már másfél éve szedek ennek is voltak és vannak mellékhatásai,még a mai napig is!Ezt a gyógyxert Sopronba kaptam a betegségem kezdetén(Pánik)-és maradt!!

Szabó Eszter answered 10 év ago

Kedves Zsuzsanna!

Sajnos a gyógyszereknek az esetek 95%-ában vannak mellékhatásaik, és ez nem csak a pszichiátriai szerekre vonatkozik. Csak ezeknél az ember érzékenyebb a lelkiállapota miatt a negatív hatásokra. De amíg egy vérnyomáscsökkentő esetén azonnal szól az ember az orvosnak, addig pszichiátriai szereknél ebben a lelkiállapot meggátolhatja. ezért van szükség a beteg szoros együttműködésére az orvossal.

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Kedves Esztikém ez teljesen igy van ahogy irtad,más gyógyxereknél már szinte futunk az orvoshoz ha valamit észlelünk h nem jó ,a pszhiátriai szereknél meg szinte beletörődünk a hatásába úgy ahogy van!!Én nagyon jól tudom hogy ez hiba!!Esztikém szeretem olvasni az okos válaszaid köszönjük!

Marika answered 10 év ago

Kedves Zsuzsa !! Én nem vagyok gyógyszer párti , ha megoldható a probléma másképpen inkább azt választom és csak a legvégső esetben nyúlok a gyógyszerhez .Fiatal koromban átestünk a ló másik oldalára , mert ha valami baj volt mindjárt nyomták a gyógyszert és én emiatt allergiás lettem két csoport antibiotikumra . A penicillin származékokra és a szulfonamidokra . Így ma már nagyon meggondolandó , hogy mit is írjon fel az orvosom és emiatt én a gyógynövényeket részesítem előnyben . Tea , tabletta , vagy kivonat formájában , és működik . Sokkal kevesebb a mellékhatásuk is mint a gyógyszereknek , nagyon szimpatikus ez az irányzat , hogy " fűben – fában orvosság " ahogyan régen tartották őseink .

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

 Marikám teljesen igazad van,sokan gyógynövényt használnak de hogy én mért nem merek ilyet?-ezt magam sem értem!!Annyit tudok h én a lidocainra érzékeny vagyok!!

Mária Miklós answered 10 év ago

Messzemenőkig egyetértek Eszterrel.  Jó volt olvasni….így van ez.