Cukorbetegség,egészséges táplálkozás. Hogyan étkezzünk nyáron?

KérdésekCukorbetegség,egészséges táplálkozás. Hogyan étkezzünk nyáron?
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 10 év

 A nyári időszakban rengeteg friss zöldség és gyümölcs érhető el, melyek nagyban hozzájárulnak szervezetünk folyadékigényének kielégítéséhez, és felüdülést nyújtanak a nagy melegben.
Nyáron nem nehéz betartani, hogy naponta ötször együnk friss gyümölcsöt és zöldséget. Reggelire tegyünk a szendvics mellé paradicsomot, paprikát, uborkát, tízóraira és uzsonnára együnk friss gyümölcsöt, ebédre és vacsorára pedig friss salátákat, vagy grillezett zöldségeket. Milyen salátákat szoktatok készíteni? Használtok zöld fűszereket?
Ne felejtsük el,ha nem vagyunk szomjasok akkor is kell folyadékot fogyasztani, a legjobb a víz,de lehet fogyasztani teákat gyümölcsteát,zöld teát,jó a citromfű,a  menta tea.

10 Válasz
Julcsi answered 10 év ago

Rengeteg gyümölcsöt tudnék enni, de sajna a cukromnak nem használ.Mennyi az annyi? Még nem tudtam ki tapasztalni, miből mennyit ehetek. Nyáron az eper cseresznye meggy ki elégítené az étrendemet. Salátákat is nagyon szeretem, Ma pl. füszeres halat csináltam, köretnek paradicsomot és nyers uborkát ettem hozzá. Nagyon finom volt!

Marika answered 10 év ago

Nagyon jó a kovászos uborka kaporral készítve , mert enyhíti a szomjúságot és csökkenti a vércukor értéket is .

Sára Biró answered 10 év ago

 Tényleg jó a kovászos uborka,azt a fogyókúrázók és cukorbetegek is fogyaszthatják:-)

Marika answered 10 év ago

A szervezetünk működéséhez nélkülözhetetlen a szerves vegyületek közül talán a legkevésbé ismert a K vitamin .Pedig fontos szerepet játszik többek között a véralvadáshoz szükséges fehérjék előálításában .   A K vitamin forrásai : Elsősorban a zöld leveles növények tartalmazzák : kelkáposzta , paraj , kelbimbó , brokkoli, vizitorma, fejes saláta, karfiol ,zöldbab, uborka , cukkini, paradicsom. Hiánya bél és májbetegségekben szenvedőket érintheti gyakrabban .       Most szinte mindegyik elérhető fogyasszuk őket !!!!

Sára Biró answered 10 év ago

Marika fontos  szempontra hívtad fel a figyelmet,nyáron ezekre mind  kipróbálhatjuk,mert roskadoznak a polcok a sok friss zöldségtől és gyümölcstől,nem beszélve arról akinek kertje van frissen szedheti.
Használjunk a salátához hidegen sajtolt olajat .Egyszerű salátaöntet készíthetünk házilag, jól bevált  receptem elkészítéséhez 1-2 evőkanál extra szűz olívaolajra, 1 evőkanál balzsamecetre, 1 kávéskanál  frissen facsart citromlére, valamint sóra, borsra , 1-2 csepp édesítőszerre,van szükségünk,aki szereti zöld fűszerekkel feldobhatja az ízeket. A zöldségeket megmossuk   és ráöntjük a salátára az öntetet, rögtön fogyasztható is. Ez az adag 2-3 fős salátához elegendő. Vagy szoktam tökmag olajat is használni ( jó házi Vasmegyei olajat,ha van:-)
A készen kapható salátadresszingek helyett válasszuk inkább ezeket.
Ízesítésre használhatunk petrezselyem zöldet,lestyánt,kaprot,csombort,snidlinget, citromfűt, mentát (én ezt kevésbé szeretem, de lehet rossz párosításban készítettem).  Fogyasszunk halat,fehér húsokat.A húsokhoz is lehetőleg zöld fűszert adjunk pl.tárkony, kakukkfű, rozmaring, lestyán, oregánó, halakhoz a kapor, petrezselyem, bazsalikom. 
Fenn is kérdeztem,hogy mennyire használjátok a zöld fűszereket:-)??
Esetleg egy-két jó salátarecept??
Marika vízitormát már használtál?

Marika answered 10 év ago

Sok fajta zöld fűszert használok, a párom nagyon szereti őket mindenbe tesz még . Még nem használtam a vizitormát csak olvastam róla . Azt felejtettem el még leírni , hogy a K vitamin zsírban oldódó vitamin és a D vitaminhoz hasonlóan a szervezetünk tárolni tudja . A salátáknál én is " improvizálni " szoktam mindig kísérletezek az ízekkel . A lestyánt imádjuk , rozmaringom van a kertben kis bokor és azt csipkedem Kapor , kömény és én sok vöröshagymát és fokhagymát használok .

Marika answered 10 év ago

Sok fajta zöld fűszert használok, a párom nagyon szereti őket mindenbe tesz még . Még nem használtam a vizitormát csak olvastam róla . Azt felejtettem el még leírni , hogy a K vitamin zsírban oldódó vitamin és a D vitaminhoz hasonlóan a szervezetünk tárolni tudja . A salátáknál én is " improvizálni " szoktam mindig kísérletezek az ízekkel . A lestyánt imádjuk , rozmaringom van a kertben kis bokor és azt csipkedem Kapor , kömény és én sok vöröshagymát és fokhagymát használok .

Sára Biró answered 9 év ago

 Aktuális kérdés ( végre)

Marika answered 9 év ago

Most a nyár kezdetén a nagy melegekben szoktam menta és citromfűből teát forrázni . A frissen szedett néhány levelet jól megmosom és leforrázom , állni hagyom lefedve és ezt iszogatom kortyonként . Nagyon jó frissítő hatású és a bélműködést is segíti. A Cseresznye már érik , nagyon jó vízhajtó hatása van és a meggyet kimondottan ajánlották a cukorbetegeknek.

Sára Biró answered 9 év ago

Jó ötlet ez a tea szerű koktél. Jók a bogyós gyümölcsök,  csak ne együnk meg egyszerre egy nagy tállal
:-)).