Azt szeretném kérdezni hogy az inzulin helye másnál okoz-e vizketést.

KérdésekAzt szeretném kérdezni hogy az inzulin helye másnál okoz-e vizketést.
kontra istvánné kérdezte ennyi ideje: 11 év
11 Válasz
Best Answer
Zsóka answered 11 év ago

Nekem viszketést nem okoz , de nagyon sokszor véraláfutás lesz a beszúrás helyén .

katalin answered 11 év ago

NEKEM IS LESZ NÉHA VÉRALÁFUTÁS ÉS NÉHA VISZKET IS DE CSAK BEADÁS UTÁN EGYSZERRE DE NEM SZABAD VAKARNI MERT A DÖRZSÖLÉSTÖL MÁSKÉPP SZIVODIK FEL.

kontra istvánné answered 11 év ago

Én vizes ruhával szoktam borogatni és úgy jobb, vér aláfutás nekem is volt akkor amikor nem tudtam hogy csak a comb külső oldalára lehet adni. meg a hasba.

Sára Biró answered 11 év ago

 Icu! Mostanában két-három betegnél is láttam hogy az inzulint a comb belső felébe adta. Nem tudom,honnan jött az ötlet. meg is kérdeztem az egyiket és azt mondta,hogy évekkel ezelőtt egyik szobatársa odaadta és úgy látta…
Ti hogyan tanultátok,vagy ki tanított téged Icu az inzulin beadásra?

kontra istvánné answered 11 év ago

Szia Sárika nekem a cukorgondozóba  csak annyit mondtak, hogy a hasamba hová kell adni az inzulint. Semmi más helyet nem mondtak, még azt sem mutatták meg rendesen, hogy kell cserélni az inzulint. Nekem a körzeti orvosom mutatta meg rendesen, de azt ő is elfelejtette mondani, hogy a combnak csak a külső oldalra szabad adni. Én is úgy jártam hogy tiszta véraláfutásos  voltam, mikor mentem kontrolra  akkor megmutattam az orvosnak és akkor mondta el hogy ide nem szabad adni.

Farkasinszkiné Kati answered 11 év ago

Az inzulin beadás után nekem még soha nem viszketett a helye. Nekem annak idején a karomba és comb
külső oldalán mutatták meg, hogy hogyan kell beadni. Azóta már adom a hasamba és az alkarba is.
Szerencsére még ilyen hosszú idő alatt sem volt semmi problémám vele.

jaskó answered 11 év ago

Nálam csak akkor jelentkezik az említett viszkető, égő érzés, ha hibázom. Amennyiben a tűt nem merőlegesen szúrom be, hanem kicsit ferdén és az inzulin a bőrszövetbe kerül. Olyankor egy kis pukli keletkezik és az ég és viszket. Amióta rájöttem a hibámra, már nem fordult elő többé. Régen, még a vastag fémtűk használatakor gyakoribb volt az ilyen, de manapság már nagyon nagyon ritka.

Sára Biró answered 11 év ago

 Jaskó mennyire igaz amit írtál,érdekes ezt nem nagyon panaszolják a betegek pedig milyen sokan rosszul adják az inzulint! Sajnos évek során sok emberben rosszul rögzült,úgymond egymástól látták hogyan kell adni és nem szakembertől. Van úgy,hogy  ugyanazzal a tűvel egy hónapig is adják az inzulint, viszont ha a hegye rossz a tűnek szintén  sérülést tud okozni.8-10 szúrás után mindenképpen tűt kell cserélni. Meg egy másik,ha valaki fertőtlenítőszert használ. Ezekre érdemes odafigyelni.

Sára Biró answered 9 év ago

 ?

Hné M Melinda answered 9 év ago

 Nagyon ritkán nálam is előfordul, hogy viszkető érzés van, de inkább csípő, égő érzés van, néha vérzik is, de szerencsére nagyon nagyon ritkán. Erre nem gondoltam, hogy esetlegesen a beadási technikával van gond, de legközelebb jobban figyelek, én azt gondoltam, hogy valami hajszáleret érek ilyenkor.