Az utóbbi időben ahogy nyomom be az inzulint, csíp. Ma már elviselhetetlen volt.

KérdésekAz utóbbi időben ahogy nyomom be az inzulint, csíp. Ma már elviselhetetlen volt.
Éva Klement kérdezte ennyi ideje: 11 év

 Hasba adom az inzulint, naponta négyszer (háromszor rapid, este kevert). Az utóbbi időben egyre inkább csíp, ahogy nyomom be az adagot. Mit tudok tenni? (Néha a tűt is nehezen tudom beszúrni, könnyen csorbul, bár egyszer használatosnak írják, de havonta csak 16 db tűt lehet felírni, s nekem ez "kétfelé" oszlik, hisz a kétféle inzulin miatt 2 db tollat kell használnom.) 

3 Válasz
Sára Biró answered 11 év ago

 Kedves Éva üdvözlünk az oldalon!
Én néhány lehetőséget írok,de a tapasztalt inzulinosok biztosan segítenek Neked.
Csíp akkor is az inzulin,ha túl hideg pl. amikor kiveszed a hűtőből, de ahogy írod a tűt nehezen tudod beszúrni, akkor lehet a hegyével van a baj. Hányas tűt használsz? Nem görbül el a tű?!
Egy másik javaslat,hogy túl sok inzulint adsz a hasadba, előfordulhat pl.csomóba adod. Adhatnád a Levemirt a comb külső felső területére.  8-10 szúrás után mindenképpen javasolt a tű csere. 

Farkasinszkiné Kati answered 11 év ago

Amiről Éva ír az a fajta beadó és tű már nálunk rég eltűnt. Vékony a tű és elhajlik, a tollak tűje sosem
hajlik el, és mivel az emlékeim szerint hosszabb tű is, lehet, hogy nem jól szúrja be, attól félve nehogy
elhajoljon.

Juhász Róbert answered 11 év ago

 Nekem is volt,hogy csípett,és nehezen adtam be.Ezért jó szerintem ha nem egy helyre van beadva az insulin mert be is csomósodhat a szúrás helye amit én is tapasztaltam.Vállba,combba,hasba adom.A tű is tompább lehet ha nehéz a beadás,így is jártam  és akkor szokott elgörbülni mikor már nagyobb erő kell ahhoz,hogy szúrjunk.Sajnos ilyenkor kell cserélni,persze értem hogy a mennyiség korlátozott!