A szteroidok és a cukorbetegség

KérdésekA szteroidok és a cukorbetegség
Udvarhelyi Anita kérdezte ennyi ideje: 9 év

A kortizon emeli a vércukorszintet, a kortikoszteroidok pedig olymértékben felerősítik ezt a hatást, hogy akár cukorbetegség is kialakulhat. Az egyidejűleg alkalmazott inzulin vagy más vércukorszint csökkentő gyógyszerek hatását emiatt csökkentik.A kortikoszteroidok szedése a fehérjeszintézist csökkenti, a fehérjelebontást pedig fokozza, összességében csökkenti az izmok fehérjemennyiségét, ami izomgyengeséget okozhat. A fehérjehiány gyermekeknél a növekedést is lassíthatja, emiatt ők nagyon érzékenyek a kortikoszteroidokra.
Sajnos nagyon alattomos gyógyszer de viszont kiváló gyulladáscsökkentő.
Én 1 évig szedtem a szteroidot és sajna emiatt lettem diabeteses.
De viszont a szteroidnak köszönhetően lettem terhes is ami nagy csoda ugyanis 15 éve próbálkozunk 🙂
Tehát a Diabetes megmaradt csak már nem a szteroid miatt hanem a terhesség miatt.
Teljesen más  mind a 2 fajta cukorbetegség.

1 Válasz
Sára Biró answered 9 év ago

 Üdv. Anita.