A legújabb rendeletmagyarázat. Olvassátok el!!!

KérdésekA legújabb rendeletmagyarázat. Olvassátok el!!!
jaskó kérdezte ennyi ideje: 10 év

http://www.diabetes.hu/cikkek/diabetes/1203/a-cukorbetegek-uj-gyogyszer-tamogatasi-rendszere
A szabályokat betartó, önmagukra odafigyelő, de az objektív körülményeket elhárítani nem képes betegtársak nevében őszinte szívvel köszönöm a törvényhozóknak!!! Érdemes elolvasni a magyarázathoz fűzött kommentárokat, beteg véleményeket is

14 Válasz
Best Answer
Nanita answered 10 év ago

Köszönöm Jaskó a válaszod. Hála nálam még nincs ilyen probléma, a hypo értékek általában megállnak 3,5 körül, remélem ez még nem nagy rizikófaktor. Bízom benne, hogy nem is lesz ezzel gond. Nekem úgy néz ki, hogy az ínyem "ment" rá, legalábbis az új fogdokim ( idén cseréltem diab orvost, utána pedig fogorvost is…biztos emlékszel egy korábbi témakörre ahol segítséget kértem a sebes ínyem miatt a sorozatos tömések után) most erre szedek gyógyszert, gingisol oldat, lámpázás( a szememet is lámpázom minden nap amióta meg van)… Azt mondta az orvos, hogy a fogaim már nem lesznek a régiek, de a folyamat még visszafordítható. Én most ezen dolgozom. Korábban amikor a szövődmények topicot feltette Sára és azt írtam, nekem nincs, de lehet, hogy az ínyem attól van 30 év után-hát sajnos így lett.
Jaskó vigyázz a szemedre, tudom, hogy nagy anyagi megterhelés lenne, ha 50%-osan kellene megfizetni( nem is tudom,hogy én mit csinálnék ebben az esetben), de a szemed nagyon fontos, muszáj hogy még jó sokáig láss már csak a kisunokád miatt!!!:-)))

jaskó answered 10 év ago

A kérdésemben megfogalmazott, enyhén ironikus köszönet nyilvánításon túl tényleges és valódi köszönet illeti meg a Magyar Diabetesz Társaság orvosainak aktív, a betegek érdekében felvállalt közreműködését, melynek következtében az eredetileg 7 értékben megszabott agyament ötletet végül 8 ra módosították a hozzáértő illetékesek. Amióta a rendelet él, folyamatosan a hypo határ közelében tartom a vércukorértékeimet, számítva arra, hogy becsúszik egy nem várt betegség, vagy valami egyéb tőlem független okból bekövetkező vércukoremelkedés, ami leronthatja az átlagom. Ennek máris kézzelfogható eredménye van. Kb 10 év szünet után a sok apro hypo hatására ismét bevérzett a szemem. Most még sikerült megállítanom, de mi lesz ezután? Én sejtem a végeredményt, de nem kiabálom el.

Gyuláné Bors answered 10 év ago

Én is csak azt tudom mondani mindig a szegény embert sujtják ezt sugallja az uj munkatörvénykönyve is de én hiszek a sorsban  büntet.

Nanita answered 10 év ago

Milyen mértékű, értékű, gyakoriságú hypok okozhatnak szemben bevérzést?

jaskó answered 10 év ago

Nanita! Erre szerintem nincs , vagy nem lehet számszerű adatot felsorolni. Kell hozzá egy alapból károsodott szemfenéki érhálózat, amelynek újraképződött erei jóval gyengébb ellenállásúak, kevésbé rugalmasabbak, mint a velünk születettek. És kell hozzá akár egy, akár sorozat hypo, melynek során a kiugróan  (egy pillanatig tartó) magas vérnyomás érték és az a nagyon magas pulzusszám, ami ilyenkor bekövetkezik és fokozottan igénybevevődnek az új érfalak. Hogy ez másnál mikor következik be, azt nem tudom, de nálam így működött. Soha nem a terhelések közben, soha nem emeléskor, soha nem magas cukor esetében. Minél több a hypo és minél erősebb, nálam annál gyakrabban jöttek. Ha viszont egyszer elkezdődött, akkor a sérült érgomolyag a továbbiakban mindig nagyobb eséllyel nyílt meg, mindaddig, amíg a lézerrel le nem sütötték. Hangsúlyozom: ez az én egyéni megfigyelésem!!!

Hné M Melinda answered 10 év ago

 Hogy lehet ezeket a hülye hypokat kivédeni? Nekem most az inzulin csökkentés után olyan szépek voltak a cukraim, nem mondom,hogy nem volt 3,5-4 körül, de káét napja ismét 2,5-2,1-meleg,vagy mitől van?De ne add fel JAskó, te már tudod, hogy ezen túl lehet lendülni, és lám elmult 10 év panaszmentesen, kívánom,hogy újra így legyen. Neked akkor is lézereznek amikor friss vérzés van?

Nanita answered 10 év ago

Én pl. este arra törekszem, hogy a Lantus beadásakor ( mert minden éjszaka igen nagy hypoim voltak a lantus miatt, így is jelenleg két részletben adom- reggel és este) a cukrom 8-9 alatt ne legyen. Ha 9 körüli akkor csak 10 CH-t, ha ennél kevesebb, akkor pedig 20 CH-t eszem. Így mostanság nem hypozom annyit illetve kisebbek.
Annak ellenére, hogy analóg inzulin mellett nem kellene tízóraizni, én eszem. Reggel az előírt 40 CH-t nem bírom megenni, ezért reggel 7 körül megy a 22Ch, majd fél tíz körül eszek még kb 15 Ch-t.

Sára Biró answered 10 év ago

 Melinda a meleg miatt változik az inzulin szükséglet,mérj gyakran és vegyél vissza a NovoRapidból.
Anita végül is 2,5 órán belül eszel,de ha nem igényled a kaját csökkentheted a reggeli Humalog adagodat.

Nanita answered 10 év ago

Én ne kívánnám 🙂

Sára Biró answered 10 év ago

 Akkor pedig hagyd:-) Ma én is annyi gyümölcsöt megettem:-)