A kéz, illetve a kéz ujjainak zsibbadása lehet -e diabetes szövődmény?

KérdésekA kéz, illetve a kéz ujjainak zsibbadása lehet -e diabetes szövődmény?
Judit Kraseczki kérdezte ennyi ideje: 11 év

Egy ideje zsibbad a kezem, illetve két – három ujjam.
… és bár nagyon régóta tudom, hogy a lapockám környékén letapadt izomcsomók vannak, amik ideget nyomhatnak, de szeretném tudni, hogy ezeket a tüneteket okozhatja -e diabetes. Lehet szövődmény jele is?

4 Válasz
Best Answer
Sára Biró answered 11 év ago

 A tartósan magas vércukor károsíthatja az ideget,a kis ereket és úgynevezett krónikus fájdalom formájában jelentkezhet. Cukorbetegnél mindig kell gondolni a neuropathias fájdalomra,mely szokványos fájdalomcsillapítóra nem szűnik!  
Minden harmadik,negyedik cukorbeteg embernélkárosodnak az érzőidegek a magas vércukorértékek miatt.Idegi fájdalom is szinteminden tizedik cukorbetegnél előfordul.
Azért fontos felismerni az idegi fájdalmat,mert a fájdalom a hagyományosfájdalom csillapítókra nem szűnik meg!
Mivel írod,hogy 3 ujjad zsibbad,ez utalhat a nyaki gerinc kopására is,de mindenképpen szóljál az orvosnak,addig is  ameddig eljutnál az orvoshoz egy kis 1  B vitamint, vagy Milagammat, Diabétesz vitamint szedhetsz.

Judit Kraseczki answered 11 év ago

Sárikám…. mi az a Diabétesz vitamin? Sosem hallottam róla.

Sára Biró answered 11 év ago

 A Wörwag cég készíti,a Diabétesz vitamin   11 vitamint tartalmaz,  króm,valamint cink van benne..A króm támogatja az inzulin hatását,a cink a hasnyálmirigy inzulin termeléséhez szükséges ásványi anyag,a B vitaminok jók a cukoranyagcseréhez,valamint van benne C ,E vitamin,beta-karotin.Kb 1200 forint körül van az ára,ehhez nem kell recept.Kb ennyi:-)

Sára Biró answered 9 év ago

 Judit mi újság ?