A gyógyszert szedem,de nem \”diétázom\”!

KérdésekA gyógyszert szedem,de nem \”diétázom\”!
Sára Biró kérdezte ennyi ideje: 11 év

Én ezzel gyakran találkozom,és ti?

15 Válasz
Szabó Eszter answered 11 év ago

Talán a legnagyobb gond az, hogy az életmódváltást egyszerűen "diéta" néven emlegetjük, aminek amúgy is negatív érzelmi hatásai vannak. Fontos lehetne kihangsúlyozni, hogy nem a diéta a lényeg, hanem a teljes életmód megváltoztatása, aminek csak része az étrend átalakítása, egészségesebbé tétele (és nem a diétázás). Ugye mennyivel másképp hangzik? 😉

Farkasinszkiné Kati answered 11 év ago

Egyetértek Eszter véleményével, hogy nem a diéta, hanem a teljes életmód megváltoztatása a fontosabb.
Ezt annak idején nekem is nagyon kihangsúlyozták az orvosok. Tényleg másképp hangzik, csak sajnos
nekem legalább is nem volt kivitelezhető, hogy úgy meg tudjam változtatni az életmódomat, hogy
az megfeleljen egy cukorbeteg testi és lelki egyensúlyának stabillá tételére.

Sára Biró answered 11 év ago

 Sajnos naponta tapasztalom,hogy az életmód változtatás a legnehezebb a cukorbetegek kezelésében. Ez már számos előadáson elhangzott,hogy a beteg inkább beszed egy marék gyógyszert,mint bármit is változtatna eddigi életmódján. Bizony néhány év múlva már nem csak 1-2 tablettát szed egy cukorbeteg,hanem inzulint + 7-8 fajta  gyógyszert. Itt nem arról beszélek,hogy időnként valaki megszegi a "diétát",hanem arról hogy általában nem úgy étkezik,nem mozog és sorolhatnám. Hihetetlen,hogy mostanában mennyi a magas HgbalC! 
Mostani eset egy gesztációs (terhes) cukorbeteget oktattam inzulin beadás,étrend stb. és az anya aki szintén cukorbeteg és már hármas kombinációs gyógyszert szed,azt mondja ő nem diétázik !!
A lányát viszont jól irányítja ,kimér mindent. De lehet még nem késő,sőt…. Remélem elolvassa és magára ismer és legközelebb 7 alatti HgbA1 C- je lesz.

Sára Biró answered 11 év ago

 Mi a véleményetek?

sarok answered 11 év ago

 Nagyon elején még az ember hajlamos elhinni,hogy nem komoly ez a betegség.A sok gyogyszer sok pénzben is kerül.Ezt a többletköltséget lehetne a diétára forditani.Biztos megtérül,ha komolyan csinálja az életmodváltást.Ugyis inzulinra kerül sor,ha csak gondolatban beteg és nem hiszi el ez mindenkinél fokozodik és szövödményekbe torkol,s aztán az inzulin sem lesz elég!!!Én mióta inzulinozom magam sokkal kevesebb gyogyszert szedek,mégis izületi szövödményem van.Nehezen kezelhetö és még a mozgásomban is gától.A diéta betartásával a cukrom most nagyon jó./4-7 között van/Jelenleg valoszinü a fogam is lehet a ludas az izületi gyulladásban,de borzasztora félek a fogászattól!Arról nem beszélve sokba is fog kerülni,de erre felvagyok készülve,már csak egy kis bátorság szükséges a fogászati kezelésekre.Nagyon javaslom mindenkinek a diéta betartását ez saját érdek!!!

Sára Biró answered 11 év ago

Üdvözlünk kedves sarok,rég láttalak. Mennyire igazad van, tényleg így van kezdetben nem figyelnek sokan oda,mert a cukorbetegség alattomos betegség és nem fáj. Fontos,hogy ne legyen gennyes góc,mert az komoly betegségek forrása, nagyon jó hogy rászántad magad a fogászati kezelésre.
Gratulálok a jó vércukor értékekhez! Hogy vált be a diabéteszes cipő? Jó idő van lehet kirándulni.:-),csak ne fájjon az ízületed!

Sára Biró answered 10 év ago

 A héten találkoztam egy 10 éve felfedezett diabéteszes beteggel,aki kezdetben mindent megtett az egészségéért  sportolt, egészségesen étkezett , de évek során fokozatosan visszatért a fehér kenyér, a
rizs ,tésztaféle fogyasztásához. Most már neuropathias szövődményei vannak. Ismét "megijedt" és segítséget kért. Azt mondta,úgy gondolta ha csak tablettát kell szednie akkor még "enyhe" cukorbetegsége van. Sajnos a betegek nagy része ameddig 1-2 tablettát szed nem figyel kellőképpen oda magára.

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

Hát igen inkább nem figyelünk magunkra,ma voltam vérvételen rosszak az eredményeim!!A hemoglobinA1c-8!!A vércukrom 9,15!! A másik hemoglobinA1c mmol,mol 64mmol!!Sőt a pajzsmirigy TSH-nál kereszt!!Döbbenetes !!

Sára Biró answered 10 év ago

Zsuzsa  TSH alapján majd változtatnak az L-thiroxin adagodon. Mi lehet az oka a magas HbA1c-nek? A reggeli vércukor inzulin rezistentiában  minél később veszik le a vért annál magasabb.
Rendszeresen étkezel ugye? Most már reggelizel időben? 

Zsuzsanna Német answered 10 év ago

Sárika az étkezésem rendetlen ez nagy baj!!!