A cukorbetegeknek ajánlott minél több olajos magvat fogyasztani

KérdésekA cukorbetegeknek ajánlott minél több olajos magvat fogyasztani
Krisztina Kiss kérdezte ennyi ideje: 11 év

 Azok a cukorbetegek, akik szénhidrát helyett naponta elfogyasztanak körülbelül 6 dekagramm olajos magvat, számíthatnak rá, hogy csökken a koleszterinszintjük, és stabilizálódik a vércukorszintjük is – derült ki egy új kanadai kutatásból.A vizsgálat során 117 önkéntes, cukorbeteg résztvevőt véletlenszerűen három csoportra osztottak, majd étrendjüket más-más ételekkel egészítették ki. Voltak, akik a magkeveréket kapták, mások egy egészségesnek mondható muffint fogyaszthattak el, a harmadik társaság pedig az előző két "menüt" ette vegyesen, fele-fele arányban.A magkeverék sótlan és többnyire pörköletlen mandulából, pisztáciából, dióból, pekándióból, amerikai mogyoróból, földimogyoróból, kesudióból és makadámdióból állt. A muffinok tésztáját egészséges összetevők alkották: teljes kiőrlésű lisztből készült, cukor helyett pedig almakoncentrátummal édesítették. Proteintartalma a hozzáadott tojásfehérje és zsírszegény tejpor miatt szinte megegyezett a csonthéjasokéval, míg a magkeverék egyszeresen telítetlen zsírsavaiból származó kalóriatartalma nagyjából a sütemények szénhidrátjainak kalóriatartalmával volt egyensúlyban.Ezt követően a résztvevőket 90 napos, diabéteszeseknek ajánlott diétára fogták, amely mellett folyamatosan szedniük kellett a gyógyszerüket is.

6 Válasz
Sára Biró answered 11 év ago

Valóban nagyon jók az olajos magvak,mivel védik az érhálózatot,de figyelni kell arra azért hogy  a naponta elfogyasztott táplálék 50-55 %-ban szénhidrátot,20 %-ban fehérjét,30%-ban zsírt tartalmazzon!

Sára Biró answered 11 év ago

 Az olajos magvak bár kalóriát jelentenek a bennük található zsírok, ezek telítetlen zsírok. Nem véletlen, hogy az olajos magvakból hidegen sajtolt zsírok (mint a mogyoróolaj, szezámolaj vagy a tökmagolaj) gazdagok esszenciális zsírsavakkal.A magokban található illóolajok jelentős része antioxidánsokban gazdag,
 A különféle olajos magvak számos gyógyhatással bírnak.Számtalan káros eredménye lehet például a felborult hormonháztartásnak, melynek egyik kiváltója a helytelen táplálkozás. Ennek ellensúlyozásában, optimalizálásában nagy segítség lehet, ha kiemelt figyelmet fordítunk a különféle olajos magvak fogyasztására: segít a testsúlyrendezésben, a szervezet harmóniájának visszaállításában.Az olajos magvak magas kálciumtartalma segíthet megelőzni a csontritkulást is.
Most nyáron érdemes frissen sajtolt olajjal készíteni a kriss salátákat ,ezzel változatossá lehet tenni az étrendet.
Ti milyen olajokat használtok?

Judit Kraseczki answered 11 év ago

Én olivát és mogyoró olajat használok, de csak módjával, mert mint tudjuk aranyárban mérik…..

Sára Biró answered 11 év ago

 Judit én a mogyoró olajat nem ismerem. Mihez hasonlít?
Én olíva,tökmag,dió olajakat használok.

Judit Kraseczki answered 11 év ago

Szinében a napraforgó olajhoz. Állaga talán kicsit sűrűbb, mint a napraforgó, de csak minimálisan és nagyon selymes az íze. Nem olyan markáns, mint az oliva olaj. Nem csak salátákhoz használom, hanem sütöttem már vele tojást, cukkinit, patisszont, csirke mell csíkokat és nagyon finom lett…… viszont nem túl olcsó, azt hiszem 200 ml 690 forint volt. 🙁 … ennyit az egészséges táplálkozásról !

Sára Biró answered 11 év ago

Köszi Judit 🙂   Hát igen,így van ! Én pl. a tökmagolajból is a házit kedvelem,mert annak nagyon finom az íze.